V Japonsku se pivo Asahi Super Dry prodává od roku 1987 a v současnosti je dostupné také v mnoha světových zemích. Ležák, jehož výroba podléhá japonským standardům vaření piva, proslavila chuť, kterou výrobci označují termínem „karakuchi“.
Ta vzniká díky technologii kvašení, která využívá ječný slad, nízkou teplotu, úplné prokvašení, dlouhodobé zrání a vynechává proces pasterizace. „Ležák Asahi Super Dry je uvařen tak, aby nabídl po napití říznou a osvěžující chuť, která v závěru přechází do velmi čisté chuti bez dlouhého doznívání,“ popisuje marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie. „Věřím, že jej ocení i čeští milovníci piva, byť chutná výrazně jinak než tradiční český ležák,“ dodává.
Pivo s recepturou, jejíž součástí je i rýže, poprvé uvedla na trh japonská pivovarnická společnost Asahi. Firma v březnu 2017 převzala Plzeňský Prazdroj, který koupila společně s dalšími čtyřmi evropskými pivovary.
Prazdroj teď bude v tuzemsku distribuovat její značku Super Dry, která je jedním z jejich nejúspěšnějších produktů. V současnosti se tento ležák vyrábí v italském pivovaru Peroni, který je také součástí skupiny Asahi. Až do konce minulého roku jej na základě licenční smlouvy vařil pražský Staropramen.