Bernard provokuje další reklamou. Vyjadřuje nesouhlas s kampaní #MeToo

  19:45aktualizováno  19:45
Pivovar Bernard pobouřil další provokativní reklamou. Tentokrát se v ní naváží do kampaně #MeToo. Ta spojuje ženy z celého světa, které mají zkušenosti se sexuálním obtěžováním. Nová reklama rozpoutala na facebookovém profilu společnosti vášnivou diskuzi, která příznivce humpoleckého piva rozdělila na dva tábory.

Kontroverzní reklama pivovaru Bernard. | foto: Bernard

Billboard z kampaně „Svět se zbláznil. Držte se“ vyobrazuje Babu Jagu z legendární ruské pohádky Mrazík s hashtagem #MeToo. Tento hashtag lidem sděluje, že i ona se stala obětí sexuálního obtěžování.

Kampaň #MeToo spustila aféra hollywoodského producenta Harveyho Weinsteina, kterého mnoho žen z filmového průmyslu, včetně několika známých hereček, obvinilo ze sexuálního obtěžování.

Nová reklama má vyjádřit nesouhlas pivovaru s kampaní. „Poukazujeme na absurditu kampaně MeToo proto, že vede i k falešným nařčením ve snaze vysoudit odškodnění tam, kde k ničemu nedošlo,“ vzkazuje Bernard dotčeným.

„Nadsázka je kořením nejen života, ale i reklamy. Reklama neupírá názor, ale nabízí pohled. Ten bývá velmi často humorný a vtipný, ale ne všichni ho musí správně pochopit. Proč by Baba Jaga z Mrazíka nemohla mít své skryté tajemství z mládí, které ji poznamenalo na celý život ...? Bernard určitě téma nezlehčuje, jen nastavuje zrcadlo. Je na každém z nás, jestli se do něj umí správně podívat,“ okomentoval počin pivovaru prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec.

Kde jsou důkazy?

V návaznosti na vášnivou debatu na sociálních sítích zveřejnil pivovar na svém webu stanovisko ke kampani #MeToo, ve kterém upozorňuje na to, že v civilizovaných zemích, mezi které patří i Česká republika, existuje právní řád a soudní moc.

Fotogalerie

„Mnohé chování, které ženy právem mužům vyčítají (osahávání, nemravné návrhy,…) jsou protiprávní, lze za ně uložit trest, ale poškozená musí podat oficiální návrh. Klíčové je, že před soudem platí presumpce neviny. Při kampani MeToo však nic takového neplatí. Pokud je kdokoli během této kampaně bez důkazů označen jako násilník, získává nesmazatelný škraloup na své pověsti, kterou mnohdy celý život buduje,“ píše společnost ve svém prohlášení s tím, že řada těchto obvinění byla vznesena desítky let po údajném činu a nebyla jakkoliv ověřena ani potvrzena.

V minulosti pivovar Bernard čelil kritice za sérii reklam s názvem „Rotující pípa“. Kritici ji označili za rasistickou a urážlivou k ženám.

Autor:

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

TEST DNES: V jedné lahvi ochucené vody vypijeme až osmnáct kostek cukru

Ilustrační snímek

Regály v supermarketech se prohýbají pod řadami ochucených vod v PET lahvích. Lidé je kupují ve velkém – lahev denně...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Další státní podnik si ukrást nenecháme, varovali komunisté vládu

Předseda KSČM Vojtěch Filip na jednání prvního zasedání širšího vedení...

Za hazard s majetkem všech občanů označili v pátek komunisté úvahy o možné privatizace části podílu státu ve...

Další z rubriky

Každá pátá česká firma je spící subjekt. Rejstřík je jimi zaplevelený

Pražská společnost Sídlo bez limitu má kancelář v Kaprově ulici.

Pětina z celkového počtu firem je v Česku neaktivních. Takové společnosti nejeví známky podnikání, neposílají výkazy do...

Internetové obchody už ušijí nákupy na míru. Musí ale znát svého klienta

Městskou WI-Fi zadarmo si v pražských parcích neužijete. (ilustrační foto)

Letáky a plošné slevy sice patří nadále k hlavní taktice obchodních řetězců, jak přilákat zákazníka, vedle toho se však...

Léčebné konopí je dostupné, lékárny vydaly rekordní počet receptů

Léčebné konopí v uherskohradišťské lékárně (ilustrační snímek)

Léčebné konopí se v Česku po prvních letech klopýtání konečně rozbíhá k­ pacientům. Podle statistik Státní agentury pro...

Najdete na iDNES.cz