Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bernard provokuje další reklamou. Vyjadřuje nesouhlas s kampaní #MeToo

  19:45aktualizováno  19:45
Pivovar Bernard pobouřil další provokativní reklamou. Tentokrát se v ní naváží do kampaně #MeToo. Ta spojuje ženy z celého světa, které mají zkušenosti se sexuálním obtěžováním. Nová reklama rozpoutala na facebookovém profilu společnosti vášnivou diskuzi, která příznivce humpoleckého piva rozdělila na dva tábory.

Kontroverzní reklama pivovaru Bernard. | foto: Bernard

Billboard z kampaně „Svět se zbláznil. Držte se“ vyobrazuje Babu Jagu z legendární ruské pohádky Mrazík s hashtagem #MeToo. Tento hashtag lidem sděluje, že i ona se stala obětí sexuálního obtěžování.

Kampaň #MeToo spustila aféra hollywoodského producenta Harveyho Weinsteina, kterého mnoho žen z filmového průmyslu, včetně několika známých hereček, obvinilo ze sexuálního obtěžování.

Nová reklama má vyjádřit nesouhlas pivovaru s kampaní. „Poukazujeme na absurditu kampaně MeToo proto, že vede i k falešným nařčením ve snaze vysoudit odškodnění tam, kde k ničemu nedošlo,“ vzkazuje Bernard dotčeným.

„Nadsázka je kořením nejen života, ale i reklamy. Reklama neupírá názor, ale nabízí pohled. Ten bývá velmi často humorný a vtipný, ale ne všichni ho musí správně pochopit. Proč by Baba Jaga z Mrazíka nemohla mít své skryté tajemství z mládí, které ji poznamenalo na celý život ...? Bernard určitě téma nezlehčuje, jen nastavuje zrcadlo. Je na každém z nás, jestli se do něj umí správně podívat,“ okomentoval počin pivovaru prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec.

Kde jsou důkazy?

V návaznosti na vášnivou debatu na sociálních sítích zveřejnil pivovar na svém webu stanovisko ke kampani #MeToo, ve kterém upozorňuje na to, že v civilizovaných zemích, mezi které patří i Česká republika, existuje právní řád a soudní moc.

Fotogalerie

„Mnohé chování, které ženy právem mužům vyčítají (osahávání, nemravné návrhy,…) jsou protiprávní, lze za ně uložit trest, ale poškozená musí podat oficiální návrh. Klíčové je, že před soudem platí presumpce neviny. Při kampani MeToo však nic takového neplatí. Pokud je kdokoli během této kampaně bez důkazů označen jako násilník, získává nesmazatelný škraloup na své pověsti, kterou mnohdy celý život buduje,“ píše společnost ve svém prohlášení s tím, že řada těchto obvinění byla vznesena desítky let po údajném činu a nebyla jakkoliv ověřena ani potvrzena.

V minulosti pivovar Bernard čelil kritice za sérii reklam s názvem „Rotující pípa“. Kritici ji označili za rasistickou a urážlivou k ženám.

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...



Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

Klienti zažalují Českou pojišťovnu. Vadí jim, že dělá mrtvého brouka

Česká pojišťovna

Naštvaní klienti pojišťoven zakládají spolek, aby mohli v kauze neplatných životních pojistek podat obdobu hromadné...

Hutě ArcelorMittal by se mohly prodat už do ledna 2019, tvrdí odbory

Zavážení vsázky na ocelárně do tandemové pece

Už za rok mohou mít hutě ArcelorMittal Ostrava jiného majitele. Podle odborářů, kteří jednali s premiérem v demisi...

Voda na severu v rukou obcí? Bude to stát 2 miliardy a Veolia zůstane

(ilustrační snímek)

Měl to být přesun hospodaření s vodou od francouzské Veolie zpátky pod kontrolu českých měst a obcí. Jenže není to tak...

Najdete na iDNES.cz