Bernard Pub v Jeseniově ulici na Praze 3.

Bernard Pub v Jeseniově ulici na Praze 3. | foto: Bernard

Pivovar Bernard zdvojnásobí počet svých hospod v Praze

  • 50
Rodinný pivovar Bernard chystá další expanzi svých značkových restaurací v Praze. K současným třem Bernard Pubům přibudou v budoucnu další tři až čtyři. Se sítí chce pivovar prorazit i do dalších měst a když se poštěstí, tak i na Slovensko.

V případě, že se naskytne příležitost, je Bernard připraven otevřít značkovou restauraci i na sousedním Slovensku, řekl obchodní ředitel pivovaru Zdeněk Šípek, který vystoupil s prezentací konceptu v rámci mezinárodní konference o franšízinku Franchise Day.

„V Praze jsme si nastavili strop sedm podniků, ale to je ten nejvyšší strop, spíše to vidíme na šest,“ poznamenal s tím, že pivovar nechce, aby se ze sítě jeho hospod stal masový řetězec podobný sítím rychlého občerstvení. Strategií pivovaru je proto otevírání jednotlivých nových poboček postupně. „Nikdy nebudeme otevírat pět restaurací najednou, ani to nechceme dělat,“ podotkl.

Maximálně by se tak řetězec mohl rozrůst o pět restaurací za rok. „Cílem je kvalita provozu, kvalita lokality a kvalita i toho franšízanta,“ řekl Šípek. V jednání je podle něj otevření dalších restaurací mimo hlavní město, například v Brně, Hradci Králové, Jihlavě či Českých Budějovicích.

Humpolečtí začali o možnosti otevření sítě hospod uvažovat v roce 2010. „Po průzkumu trhu jsme se rozhodli pro koncept kulturního pubu s kuchyní a kompletním výběrem piva Bernard, určeným primárně pro českého zákazníka, nikoli pro turistické lokality a nákupní centra,“ uvedl ve své prezentaci Šípek. Základním cílem podle něj byla originalita, kvalita a osobní přístup, ne množství otevřených provozoven. První Bernard Pub byl otevřen v březnu 2012 na Žižkově, letos následovala pobočky na pražském Břevnově a nedávno na Smíchově.

Máme plno, pochvaluje si pivovar

Úspěch stávajících restaurací podle Šípka překračuje původní očekávání a s výjimkou letní sezóny jsou podle něj plné. „My jsme plánovali roční výtoč piva na Bernard Pubech okolo 350 hektolitrů a točí se tam dvojnásobek,“ řekl.

Sítě značkových restaurací provozovaných formou franšízy provozují v Česku především největší pivovarské skupiny. Například Plzeňský Prazdroj síť Pilsner Urquell Original restaurant, Pivovary Staropramen koncept Potrefená husa a Budějovický Budvar restaurace Budvarka. Rodinný pivovar Bernard uvařil od ledna do konce září 198 651 hektolitrů piva a patří spíše ke středně velkým pivovarům.

Zatímco pro provozovatele znamená franšíza výrazně menší podnikatelské riziko, než kdyby rozjížděl podnik pod svou vlastní značkou zcela sám, pivovar si ve značkové restauraci může daleko lépe než v jiném podniku ohlídat kvalitu piva, míní Šípek.

Přestože se firma snaží vyvážet své pivo, otevřít značkovou restauraci v zahraničí se zatím nechystá. Výjimkou je Slovensko, ke kterému pivovar nepřistupuje jako k cizí zemi. „Pakliže by se tam naskytla nějaká vhodná příležitost, tak bychom do toho šli,“ uzavřel Šípek.

Pivovar Bernard nedávno oznámil, že zdraží svá sudová piva dodávaná do hospod o 50 až 60 haléřů na jeden litr. Následoval tak Plzeňský Prazdroj, který zdražení oznámil jako první (čtěte Prazdroj a Bernard zdraží sudové pivo).