Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pivovarníci chystají na příští rok výchovné kampaně

  11:37aktualizováno  11:37
I v příštím roce má pokračovat kampaň "Domluvme se", upozorňující mladé lidi na rizika alkoholu za volantem, a také projekt "Přibrzdi, nezletilým nenaléváme", zaměřený na prevenci alkoholismu mladistvých. Na kampaních se podílejí výrobci sdružení v Iniciativě zodpovědných pivovarů.

Pivo, alkohol, zdraví - Pivo, alkohol - ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Na první zmíněné kampani pivovarníci spolupracují s oddělením ministerstva dopravy BESIP a Fórem PSR (neziskové sdružení výrobců a distributorů alkoholických nápojů). Na druhém se podílí Sdružení podnikatelů v pohostinství a cestovním ruchu HO.RE.KA.

Projekt "Domluvme se" je založen vzkazu, že pokud již mladí lidé míří za zábavou spojenou s alkoholem autem, měli by se vždy domluvit na řidiči, který bude abstinovat.

Projekt zahrnoval například aktivity na letních hudebních festivalech, jako byl simulátor nárazu auta do pevné překážky, počítačové hry nebo ukázky první pomoci a poradenství o rizicích alkoholu. Na to navazoval podzimní pilotní seriál 23 akcí v Libereckém kraji, zejména na diskotékách a zábavách.

Tyto akce by se měly příští rok uskutečnit v dalších regionech ČR. Součástí kampaně je také videoklip, ve kterém vystupují čeští a slovenští hip-hopeři.

Druhý projekt je určen majitelům a provozovatelům restaurací. Má jim poskytnout informace a upozornit na platnou legislativu a postihy, které hrozí za podávání alkoholu mladistvým. Součástí projektu je i oboustranná samolepka s textem, "Přibrzdi, nezletilým nenaléváme," kterou si hospodští mohli nalepit na dveře. Distribuováno jich bylo asi 50.000 kusů.

Pět domácích výrobců piva v roce 2003 založilo Iniciativu odpovědných pivovarů, jejímž cílem je podpora zodpovědného přístupu ke konzumaci, prodeji a marketingu piva. V roce 2005 valná hromada pivovarského svazu přijala principy, etický kodex a program iniciativy.

V rámci těchto aktivit si pivovarníci nastavili také vlastní mantinely pro reklamu. Pivovar, jehož reklama tyto meze podle soudu ostatních překračuje, ji musí stáhnout či změnit. Podle výkonného ředitele svazu Jana Veselého se to stalo třeba Starobrnu nebo Plzeňskému Prazdroji. "Pivovary se těmto pravidlům podvolují přesto, že náklady na stažení reklamy mohou dosahovat desítek milionů korun," dodal.

Autor:


Nejčtenější

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...

Mladík šel do práce 22 kilometrů pěšky. Šéf mu za oddanost daroval auto

Americký student Walter Carr byl z nečekaného daru dojatý.

Walter Carr, osmnáctiletý nováček ve stěhovací firmě Bellhops, měl svou první práci odvést v domě v americkém Pelhamu....



Čokoláda Toblerone se vrátí ke svému původnímu tvaru, mezery se neosvědčily

Čokoláda Toblerone

Tradiční švýcarská čokoláda Toblerone se vrátí ke svému původnímu tvaru. Její americký majitel předloni zvětšil mezery...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Vetešnictví skomírají, ale po některých věcech je stále sháňka

Známé vetešnictví na Újezdě zavírá.

Po revoluci se s vetešníky roztrhl pytel. Poměrně jednoduchý byznys lákal podnikatele na lehce vydělané peníze. Tento...

Další z rubriky

Firmy dopřávají lidem kvalitnější pracovní pomůcky, hlídají ale plýtvání

Ilustrační snímek

Nízká nezaměstnanost nahrává firmám vyrábějícím pracovní oblečení, boty a ochranné pomůcky. Zhruba šestimiliardový trh...

Nejvytíženější opravovaný úsek D1 dokončíme v termínu, slíbil šéf ŘSD

Rekonstrukce úseku dálnice D1 u Brna. (duben 2015)

Šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa sdělil na tiskové konferenci, jak pokračuje modernizace úseku dálnice D1...

V Česku roste spotřeba alkoholu. Více než Češi pijí jen Litevci

Alkohol (ilustrační foto)

V Česku spotřeba alkoholu roste, a to i u dětí. V Rusku naopak klesá. Česká republika drží společně s Francií stříbrnou...

Najdete na iDNES.cz