Na první zmíněné kampani pivovarníci spolupracují s oddělením ministerstva dopravy BESIP a Fórem PSR (neziskové sdružení výrobců a distributorů alkoholických nápojů). Na druhém se podílí Sdružení podnikatelů v pohostinství a cestovním ruchu HO.RE.KA.
Projekt "Domluvme se" je založen vzkazu, že pokud již mladí lidé míří za zábavou spojenou s alkoholem autem, měli by se vždy domluvit na řidiči, který bude abstinovat.
Projekt zahrnoval například aktivity na letních hudebních festivalech, jako byl simulátor nárazu auta do pevné překážky, počítačové hry nebo ukázky první pomoci a poradenství o rizicích alkoholu. Na to navazoval podzimní pilotní seriál 23 akcí v Libereckém kraji, zejména na diskotékách a zábavách.
Tyto akce by se měly příští rok uskutečnit v dalších regionech ČR. Součástí kampaně je také videoklip, ve kterém vystupují čeští a slovenští hip-hopeři.
Druhý projekt je určen majitelům a provozovatelům restaurací. Má jim poskytnout informace a upozornit na platnou legislativu a postihy, které hrozí za podávání alkoholu mladistvým. Součástí projektu je i oboustranná samolepka s textem, "Přibrzdi, nezletilým nenaléváme," kterou si hospodští mohli nalepit na dveře. Distribuováno jich bylo asi 50.000 kusů.
Pět domácích výrobců piva v roce 2003 založilo Iniciativu odpovědných pivovarů, jejímž cílem je podpora zodpovědného přístupu ke konzumaci, prodeji a marketingu piva. V roce 2005 valná hromada pivovarského svazu přijala principy, etický kodex a program iniciativy.
V rámci těchto aktivit si pivovarníci nastavili také vlastní mantinely pro reklamu. Pivovar, jehož reklama tyto meze podle soudu ostatních překračuje, ji musí stáhnout či změnit. Podle výkonného ředitele svazu Jana Veselého se to stalo třeba Starobrnu nebo Plzeňskému Prazdroji. "Pivovary se těmto pravidlům podvolují přesto, že náklady na stažení reklamy mohou dosahovat desítek milionů korun," dodal.