Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pivovarníci chystají na příští rok výchovné kampaně

  11:37aktualizováno  11:37
I v příštím roce má pokračovat kampaň "Domluvme se", upozorňující mladé lidi na rizika alkoholu za volantem, a také projekt "Přibrzdi, nezletilým nenaléváme", zaměřený na prevenci alkoholismu mladistvých. Na kampaních se podílejí výrobci sdružení v Iniciativě zodpovědných pivovarů.

Pivo, alkohol, zdraví - Pivo, alkohol - ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Na první zmíněné kampani pivovarníci spolupracují s oddělením ministerstva dopravy BESIP a Fórem PSR (neziskové sdružení výrobců a distributorů alkoholických nápojů). Na druhém se podílí Sdružení podnikatelů v pohostinství a cestovním ruchu HO.RE.KA.

Projekt "Domluvme se" je založen vzkazu, že pokud již mladí lidé míří za zábavou spojenou s alkoholem autem, měli by se vždy domluvit na řidiči, který bude abstinovat.

Projekt zahrnoval například aktivity na letních hudebních festivalech, jako byl simulátor nárazu auta do pevné překážky, počítačové hry nebo ukázky první pomoci a poradenství o rizicích alkoholu. Na to navazoval podzimní pilotní seriál 23 akcí v Libereckém kraji, zejména na diskotékách a zábavách.

Tyto akce by se měly příští rok uskutečnit v dalších regionech ČR. Součástí kampaně je také videoklip, ve kterém vystupují čeští a slovenští hip-hopeři.

Druhý projekt je určen majitelům a provozovatelům restaurací. Má jim poskytnout informace a upozornit na platnou legislativu a postihy, které hrozí za podávání alkoholu mladistvým. Součástí projektu je i oboustranná samolepka s textem, "Přibrzdi, nezletilým nenaléváme," kterou si hospodští mohli nalepit na dveře. Distribuováno jich bylo asi 50.000 kusů.

Pět domácích výrobců piva v roce 2003 založilo Iniciativu odpovědných pivovarů, jejímž cílem je podpora zodpovědného přístupu ke konzumaci, prodeji a marketingu piva. V roce 2005 valná hromada pivovarského svazu přijala principy, etický kodex a program iniciativy.

V rámci těchto aktivit si pivovarníci nastavili také vlastní mantinely pro reklamu. Pivovar, jehož reklama tyto meze podle soudu ostatních překračuje, ji musí stáhnout či změnit. Podle výkonného ředitele svazu Jana Veselého se to stalo třeba Starobrnu nebo Plzeňskému Prazdroji. "Pivovary se těmto pravidlům podvolují přesto, že náklady na stažení reklamy mohou dosahovat desítek milionů korun," dodal.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Uber chce v Praze rozvážet jídlo. Byznys zajímá i Amazon a Facebook

Uber Eats.

Firmy specializované na rozvoz jídla z restaurací si ve světě kolíkují svá teritoria. A některé z nich může zajímat i...

Rizikové půjčky vévodí českému úvěrovému trhu. Banky ztrácí podíl na trhu

(Ilustrační snímek)

Rizikovým způsobem si půjčuje peníze 28 procent Čechů. Dvě třetiny dlužníků si vzalo půjčku od nebankovních společností...

Najdete na iDNES.cz