Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chladnější počasí žízeň nezahnalo. Piva se letos pije víc, radlery mizí

  16:58aktualizováno  16:58
Přímá úměra čím teplejší počasí, tím větší spotřeba piva, zjevně na českém trhu neplatí. Po loňském rekordně teplém roce letos pivovary i přes chladnější počasí hlásí ještě lepší prodeje.

Ilustrační foto. | foto: Switzerland Tourism

Vyplývá to z údajů Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS), podle kterých se výstav pivovarů meziročně za prvních osm měsíců zvýšil o tři procenta.

„Výsledky za hlavní sezónu ukazují, že obliba českého piva roste jak ve světě, tak doma. To nás samozřejmě těší, protože to jenom dosvědčuje, jak je české pivo unikátní,“ říká předseda Českého svazu pivovarů a sladoven František Šámal.

Prodeje piva na trhu s nejvyšší spotřebou na hlavu na světě rostly pomaleji (+2%) než na export. Pivovarům roste zahraniční odbyt i díky slabé koruně, za prvních osm měsíců stoupl odbyt v cizině o šest procent.

Plechovky jdou na odbyt

Letošní rok pokračuje zatím v nastaveném trendu minulého roku: výrazně roste spotřeba plechovkových piv, naopak klesá prodej sudového piva. Plechovky letos rostou o osmnáct procent, stále jde ale v celkovém objemu ještě o relativně nízký podíl.

Vyšší produkci piva v letošním roce ČSPS eviduje u ležáků. „Osmiprocentní nárůst ležáků na tuzemském trhu potvrzuje, že tento pozitivní trend, který začal v roce 2007, nadále pokračuje a vzrůstá obliba ležáků na úkor výčepních piv,“ dodal Šámal.

Zajímavý je i letošní nárůst nealkoholického piva, meziročně stouply prodeje o šest procent. Naopak obliba tzv. radlerů, tedy piv smíchaných s ovocnou šťávou po letech boomu stále klesá, letos téměř o pětinu.

Pád prodejů sudového piva trvá už šest let od zvýšení spotřební daně. Pivovary se proto snaží vymýšlet způsoby, jak lidi více natáhnout do hospod a restaurací, nabízí tam například speciály, které nejsou dostupné v obchodech. Poklesu tím však nezabránily: sudové pivo je totiž stále výrazně dražší než lahvové.

Podívejte se na výrobu piva:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.