Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pivní vánoční nabídka: silnější verze, větší lahve i zdobené basy

  5:00aktualizováno  5:00
Piva se logicky nejvíce vypije během horkého léta, ale i kolem vánočních svátků si Češi hořkého moku dopřejí více než obvykle. Na to reagují i pivovary, které se řadou novinek snaží podpořit zimní spotřebu.

Ilustrační foto. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Vánoce jsou klíčovým obdobím především pro Pilsner Urquell. Podle mluvčího pivovaru Vladimíra Juriny si zákazníci častěji dopřejí i dražší prémiové výrobky, mezi které se podle něj jejich pivo řadí.

„Na rozdíl od jiných pivních značek, které zaznamenávají svá prodejní maxima v letních měsících, se nejvíce piva Pilsner Urquell vypije právě v prosinci,“ říká Jurina. Poslední měsíc loňského roku byl podle něj vůbec nejúspěšnějším v historii.

Letos se proto pivovar snaží nakopnout prosincovou poptávku nejen emotivním televizním spotem. Na trh uvedl limitovanou litrovou designovou lahev Pilsner Urquell v dárkové krabici.

Na větší lahev, ale i moravský patriotismus, vsadil pivovar Starobrno. Ten stejně jako v minulosti přišel s šestnáctistupňovým pivem Starobrno Reserva. Podle mluvčí Jany Pikardové je uvařeno výhradně z moravských surovin. Polovinu z celkem 300 hektolitrové várky stočil pivovar do lahví uzavřených korkem, kterou jsou k dostání pouze na Moravě. Zbytek putoval do hospod po celém Česku.

V zimě více než v létě stoupá poptávka po silnějších pivech. I Ostravar proto uvařil limitované pivo Zimní 14. Na rozdíl od Starobrna však ostravský pivovar zvolil opačnou strategii. Ostravská čtrnáctka není k dostání v lahvích, ale pouze v čepované podobě.

Pivovar, který má v domácím regionu velmi silné postavení, ale ve zbytku republiky není příliš rozšířený, se navíc rozhodl svůj speciál nabídnout i mimo severní Moravu a Slezsko. „Ostravar je především regionální pivo, ale tento speciál budou konzumenti moci ochutnat i ve vybraných hospodách v Čechách,“ uvedla Denisa Mylbachrová, mluvčí skupiny Molson Coors, pod níž Ostravar spadá.

Bernard nabízí lahev s Gottovým obrazem

I další výrobci nachystali novinky. Pivovar Litovel uvařil jedenáctku Granát, Bernard koncem listopadu začal rozvážet své první pivo IPA. Humpolecký výrobce navíc přišel s nabídkou svého piva Bohemian Ale v sektových lahvích s obrazem od Karla Gotta.

Výrobci byli kreativní i co se týče krabic a přepravek, s jejichž pomocí se snaží nabudit vánoční atmosféru. Královský pivovar Krušovice k tomu využil souboj Ježíška se Santou Clausem a po prodejnách rozvezl přes 14 tisíc speciálních bas se sloganem „ Promiň, Santo, král drží basu s Ježíškem“.

Prazdroj nabízí vánoční multipack s osmi lahvemi Pilsner Urquell a půllitrem od designera Maxima Velčovského. „Pět korun z každého dárkového balení poputuje do charitativní sbírky Centra Paraple,“ dodal Jurina.

Podle Mylbachrové panuje po vánočních baleních ze strany zákazníků velká poptávka a prodávají se mimořádně dobře. „My jsme například zaznamenali velmi pozitivní ohlasy na letošní balení piva Stella Artois, které se velmi dobře prodává,“ uvedla mluvčí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum v Plzni pro e-shop Lidlu.
Do Lidlu v bačkorách. E-shop startuje v Česku, je první ve střední Evropě

Obchodní řetězec ve žlutomodrých barvách Lidl spustil oficiálně svůj e-shop, ve kterém nabízí spotřební zboží. Mezi řetězci není první, funguje už e-shop...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PRŮZKUM: Tři z pěti Čechů omezili máslo. 60 korun za kostku je moc

Zdražování másla pokračuje. Cena za více než padesát korun ale Čechům připadá přehnaná. Téměř tři pětiny lidí tvrdí, že rostoucí cena másla v posledním měsíci...  celý článek

Tiskárny (Ilustrační snímek)
Tiskárna Europrint může i přes insolvenci dál fungovat, povolil soud

Tiskárna Europrint, která minulý týden na sebe podala návrh na insolvenci kvůli zajišťovacím příkazům, dostala od soudu povolení k reorganizaci. Firma tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.