Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Pivní vánoční nabídka: silnější verze, větší lahve i zdobené basy

  • 48
Piva se logicky nejvíce vypije během horkého léta, ale i kolem vánočních svátků si Češi hořkého moku dopřejí více než obvykle. Na to reagují i pivovary, které se řadou novinek snaží podpořit zimní spotřebu.

Vánoce jsou klíčovým obdobím především pro Pilsner Urquell. Podle mluvčího pivovaru Vladimíra Juriny si zákazníci častěji dopřejí i dražší prémiové výrobky, mezi které se podle něj jejich pivo řadí.

„Na rozdíl od jiných pivních značek, které zaznamenávají svá prodejní maxima v letních měsících, se nejvíce piva Pilsner Urquell vypije právě v prosinci,“ říká Jurina. Poslední měsíc loňského roku byl podle něj vůbec nejúspěšnějším v historii.

Letos se proto pivovar snaží nakopnout prosincovou poptávku nejen emotivním televizním spotem. Na trh uvedl limitovanou litrovou designovou lahev Pilsner Urquell v dárkové krabici.

Na větší lahev, ale i moravský patriotismus, vsadil pivovar Starobrno. Ten stejně jako v minulosti přišel s šestnáctistupňovým pivem Starobrno Reserva. Podle mluvčí Jany Pikardové je uvařeno výhradně z moravských surovin. Polovinu z celkem 300 hektolitrové várky stočil pivovar do lahví uzavřených korkem, kterou jsou k dostání pouze na Moravě. Zbytek putoval do hospod po celém Česku.

V zimě více než v létě stoupá poptávka po silnějších pivech. I Ostravar proto uvařil limitované pivo Zimní 14. Na rozdíl od Starobrna však ostravský pivovar zvolil opačnou strategii. Ostravská čtrnáctka není k dostání v lahvích, ale pouze v čepované podobě.

Pivovar, který má v domácím regionu velmi silné postavení, ale ve zbytku republiky není příliš rozšířený, se navíc rozhodl svůj speciál nabídnout i mimo severní Moravu a Slezsko. „Ostravar je především regionální pivo, ale tento speciál budou konzumenti moci ochutnat i ve vybraných hospodách v Čechách,“ uvedla Denisa Mylbachrová, mluvčí skupiny Molson Coors, pod níž Ostravar spadá.

Bernard nabízí lahev s Gottovým obrazem

I další výrobci nachystali novinky. Pivovar Litovel uvařil jedenáctku Granát, Bernard koncem listopadu začal rozvážet své první pivo IPA. Humpolecký výrobce navíc přišel s nabídkou svého piva Bohemian Ale v sektových lahvích s obrazem od Karla Gotta.

Výrobci byli kreativní i co se týče krabic a přepravek, s jejichž pomocí se snaží nabudit vánoční atmosféru. Královský pivovar Krušovice k tomu využil souboj Ježíška se Santou Clausem a po prodejnách rozvezl přes 14 tisíc speciálních bas se sloganem „ Promiň, Santo, král drží basu s Ježíškem“.

Prazdroj nabízí vánoční multipack s osmi lahvemi Pilsner Urquell a půllitrem od designera Maxima Velčovského. „Pět korun z každého dárkového balení poputuje do charitativní sbírky Centra Paraple,“ dodal Jurina.

Podle Mylbachrové panuje po vánočních baleních ze strany zákazníků velká poptávka a prodávají se mimořádně dobře. „My jsme například zaznamenali velmi pozitivní ohlasy na letošní balení piva Stella Artois, které se velmi dobře prodává,“ uvedla mluvčí.