Podle Českého svazu pivovarů a sladoven uspořádají pivovary kolem dvou set akcí, kterých se zúčastní 500 až 600 tisíc návštěvníků.
„Konkurence přinutila hledat pivovary hledat i jiné cesty k zákazníkovi než prostřednictvím reklamy. Řada pivovarů považuje pořádání akcí za moderní a velmi účinnou formu oslovení spotřebitele. Představují mu nejen svůj produkt, ale i firmu a firemní kulturu,“ říká ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
Mezi tradiční akce patří například Den Kozla ve Velkých Popovicích, kterých se letos zúčastnilo přes 13 tisíc lidí. Oslavy pivovaru Ostravar lákaly na koncerty známých skupin, premiéru měly letos pivovarské slavnosti pardubického pivovaru Pernštejn. - více zde
Dny piva jsou pro pivovary příležitostí nabídnout vedle svého běžného sortimentu zájemcům i pivní speciality, většinou sváteční silnější ležáky či nefiltrovaná kvasnicová piva.
KALENDÁŘ PIVNÍCH AKCÍ NAJDETE ZDE |
V záplavě akcí se pivovary musí předhánět originálními nápady i spoluprací s nejrůznějšími umělci. Gambrinus vyslal na cestu po republice zvláštní pivní kamion, Starobrno podporuje strážnický festival Slunce nebo Olšany Open na statku Bolka Polívky, Pivovar Černá Hora čeká na desátém ročníku Pivní pouti přes 15 tisíc lidí.
Budvar chystá oslavy 111 let založení pivovaru, v Krušovicích bude výročí 425 let vaření piva ve znamení historického průvodu. Rodinný pivovar Chodovar pořádá už 10. mistrovství Evropy v koulení pivních sudů.
Další pivovary vsadily na hudební festivaly, mezi které patří třeba Léto s Kozlem, Léto s Rychtářem, další festivaly podporuje například třeboňský Regent.
To je ale jen několik příkladů, alespoň jednu akci pořádá přes léto téměř každý pivovar. „Tím, že to dělají prakticky všichni, stává se z toho svého druhu společenská povinnost. Jinak si lidi řeknou: Dělali to každý rok a najednou nic. Nehrozí jim bankrot?,“ míní Veselý.
Pivovary ale pamatují i na turisty, kteří se slavností piva zúčastnit nemohou. Celoročně je lákají do návštěvnických center, na prohlídku výroby nebo do pivovarských muzeí.
Například muzeum Plzeňského Prazdroje loni navštívilo přes 150 tisíc lidí. Novým návštěvnickým centru Budvaru, které nabízí virtuální sjezd do artéské studny loni prošlo přes 40 tisíc návštěvníků. - více zde
Další centra jsou pak v Prazdroji, Staropramenu, Krušovicích, Černé Hoře, Starobrnu či Chodovaru. ten nabízí odnedávna i první české pivní lázně. - více zde
Další možností, jak oslovit konzumenty jsou turistické či cyklistické pivní stezky. Mezi ně patří například Jihočeské pivní stezky, Beskydy Radegast CykloTrack nebo Koprníčkova naučná stezka v Jeseníkách, na které se podílel hanušovický pivovar Holba.