Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pivo a vedro prý nejde dohromady. Jenže pivovary trhají rekordy

  12:13aktualizováno  12:13
Ostřílení pivovarníci tvrdí, že velká vedra nejdou s pitím piva dohromady. V praxi to však letos vypadá jinak. Pivovary naopak hlásí rekordní prodeje za červenec. Hodně tomu však pomáhají pivní alternativy, nealko a výčepní piva.
Počasí - slunce - vedro - teplo - pivo

Počasí - slunce - vedro - teplo - pivo | foto:  Michal Sváček, MAFRA

„Když je přes třicet stupňů, lidé pijí méně. Uvědomují si, že alkohol na ně v horku působí příliš destruktivně a rychle. Alkoholické nápoje pijí až večer po práci, když se trochu ochladí,“ shrnul sládek Gambrinusu Pavel Zítek své zkušenosti za čtyřicet let, které v oboru působí.

Také podle dalších odborníků z branže je ideální teplota pro pití piva nižší, podle někoho 25 až 30 stupňů Celsia, jiný hovoří o 25 stupních nebo ještě chladnějším počasí. Nicméně letošní praxe těmto poučkám odporuje. Vypadá to, že úmorné vedro naopak pomáhá pivovarům k rekordním prodejům. Rekordy hlásí Plzeňský Prazdroj, Staropramen i rodinný Bernard.

Pivo a počasí

Vypráví sládek Gambrinusu Pavel Zítek

Ideální teplota pro to, aby se dařily obchody s pivem, je 25 až 30 stupňů Celsia.

„Více piva než v červenci se obvykle vypije, pokud je hezký květen. Má dva svátky, otevírají se zahrádky, na které se lidé těší. V červenci jsou někteří na dovolené v cizině,“ vypráví.

Druhým nejsilnějším měsícem bývá srpen.

„Počasí, které je letos, není úplně ideální. Kdyby bylo chladněji, z hlediska výstavu by to bylo trochu lepší. Ale my jsme spokojení, lepší horké léto než studené,“ dodal sládek.

Naopak v zimě v posledních letech klesá spotřeba piva o 40 %. Víc se pijí ležáky, přes léto zase stoupají výčepní piva a nelakoholická piva. Hodně silné bývají pro pivovary svátky, zejména Vánoce a Velikonoce, kdy si Češi dopřávají dražší prémiová piva.

„V horkých dnech dávají lidé přednost nealkoholickému pivu Birell nebo méně alkoholickým desítkám,“ vysvětluje Kateřina Krásová, mluvčí Plzeňského Prazdroje. Pro Staropramen byl červenec druhým nejúspěšnějším prodejním měsícem v historii. Meziročně byl měsíc silnější o dvacet procent. Ale i pivovarnické dvojky na trhu pomohly pivní alternativy. „Prodávala se především výčepní piva, nealkoholická piva, sladová limonáda, pivní mixy i cidery,“ popsal mluvčí Pavel Barvík. Největší nárůsty prodejů byly na přehradách, koupalištích, v turistických místech a v restauracích s velkými zahrádkami.

Pro pivovar Bernard byl červenec dokonce rekordním měsícem v celé historii. „Pokud budu organizovat akci, nechci velké hicy. Lidé nepřijdou a nemohou vypít takové množství piva. Na druhou stranu myslím, že do hospody nebo na zahrádku lidé večer zajdou,“ říká mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek.

Rovnice o tom, že ve vedrech je nízká spotřeba piva, nicméně platí i podle některých restauratérů. „Třeba na Václavském náměstí jsme asi na polovině loňského obratu,“ líčí Jan Šimice, marketingový a provozní ředitel sítě restaurací Pizza Coloseum, do níž spadá devět pizzerií v Praze, Ostravě a Teplicích. Podle něj se zvýšil prodej vody (nikoliv nealka). „Zásadní je, že v největších vedrech u nás lidi nesedí, takže byť se zvýšila spotřeba vody, celkově je nižší. Lidé sedí až večer. Je to nešťastné, protože zahrádky končí ve 22 hodin,“ uvedl.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.