Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potetuj se a máš sto let pizzu zdarma, lákala restaurace. Zájemců bylo moc

  18:40aktualizováno  18:40
Pizzu zdarma po následujících sto let nabízela ruská restaurace Domino's tomu, kdo si na tělo nechá vytetovat jejich logo. Marketingová akce, která započala na konci srpna a měla trvat po dobu dvou měsíců, však skončila předčasně po pěti dnech. Zájemců o kérku totiž bylo příliš mnoho.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: wikipedia.org

Síť restaurací Domino´s koncem srpna na ruské sociální síti Vkontakte odstartovala marketingovou kampaň, v rámci které umožnila sto let bezplatné konzumace pizzy těm dobrovolníkům, jež si na své tělo nechají vytetovat logo restaurace. Maximální počet neplacených pizz však nesmí přesáhnout sto kusů za rok.

Aby měli zákazníci na slevu nárok, museli nově pořízené tetování vyfotit a sdílet na sociálních sítích. Kampaň, která měla trvat do konce října, však skončila už po pěti dnech. Podle týdeníku The Moscow Times byl zájem o akci příliš velký.

„Urgentní zpráva pro všechny, kdo právě sedí v tetovacím křesle: Zahrneme vás do akce jen v případě, že pošlete fotku nejpozději do dnešního poledne,“ oznámila společnost po pěti dnech na sociální síti Vkontakte. „Těm, kteří tetování naplánovali na později, doporučujeme, aby proces odvolali.“ dodala pizzerie s tím, že je schopná akceptovat jen dalších 350 lidí s vytetovaným logem.

Marketing nového tisíciletí

Reklama vytetovaná na těle už příliš lidí nezaskočí, objevuje se totiž od začátku nového tisíciletí. První osobou, která se nechala potetovat za účelem reklamy byl dvaadvacetiletý Jim Nelson, který v roce 2003 prodal prostor na svých zádech webhostingovému serveru za 7 tisíc dolarů (asi 154 tisíc korun). O dva roky později jej následovala třicetiletá Američanka a za deset tisíc dolarů (přibližně 221 tisíc korun) si na čelo nechala vytetovat reklamu kasina.

V Česku si v roce 2011 reklamou na kůži vydělal dvaatřicetiletý muž z Moravskoslezského kraje, který si na čelo nechal vytetovat jméno gastronomického webu (psali jsme zde). Za inkoustový nápis inkasoval 200 tisíc korun.

Zatímco někteří jedinci si tímto způsobem jen přivydělávají, Brazilec Edson Aparecido Borim prodávání reklamního prostoru na své kůži pojal jako životní byznys. Podle serveru BBC si na těle nechal zvěčnit nejméně 49 různých sloganů a log. Za jedno pak inkasuje v přepočtu mezi 430 až 3 500 korunami, vždy záleží na velikosti a umístění tetování. A když firma neplatí, její logo nechá přeškrtnout.

Autor:


Nejčtenější

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Vláda kývla na rozpočet a schodek čtyřicet miliard, vzrostou penze i platy

Prezident Miloš Zeman dorazil na středeční jednání vlády Andreje Babiše, která...

Klíčový zákon roku, návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem 40 miliard korun, schválila menšinová vláda ANO a...

Další z rubriky

Airbnb splní pravidla Evropské unie do konce roku, říká Jourová

Eurokomisařka Věra Jourová v Rozstřelu (16. února 2018)

Internetová společnost Airbnb zprostředkující ubytování se zavázala, že do konce roku splní podmínky Evropské unie pro...

PŘEHLED: Další cla postihnou kabelky i stroje. Spor může trvat 20 let

Ilustrační snímek

Obchodní válka mezi USA a Čínou se den ode dne týká více zboží, odvětví a podniků. Nově mezi ně patří k dovozci...

Ochraň dítě, dostaneš zaplaceno. V Jižní Koreji si lze pronajmout zlého strýčka

Ilustrační snímek

Šikana je v Jižní Koreji palčivý problém, se kterým si tamní školy a úřady mnohdy nevědí rady. Do věci se proto vložily...

Najdete na iDNES.cz