Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plzeň se dočkala dálničního obchvatu

  19:05aktualizováno  19:05
Dva slepé konce dálnice D5 na okrajích Plzně spojil provizorní obchvat. Otevření trasy poznamenalo husté sněžení, kvůli kterému politici stříhali pásky ve stanu a ne na dálnici. Většina šestadvacetikilometrové trasy zatím vede pouze dvěma proudy, navíc z části po státní silnici.

Kompletní dálniční obchvat Plzně má být hotov na konci roku 2006. Rok předtím by Němci měli provizorně spojit hraniční přechod v Rozvadově s jejich dálničním systémem.

"Distribuce plzeňského piva do zbytku Evropy se zrychlí," žertoval při slavnostním stříhání pásek poblíž Ejpovic komisař EU Günther Verheugen.

Stavitelé jsou přesvědčeni, že i v nynější podobě obchvat podstatně zrychlí cestu z Prahy na Rozvadov či naopak. "Pro kamiony se nynější čtyřicetiminutový průjezd Plzní zkrátí zhruba na dvacet minut, pro osobní auta až na patnáct minut," řekl koordinátor stavby Petr Otásek.

Novinku ocení především obyvatelé Plzně. Ve městě dosud dunělo a znečišťovalo vzduch množství kamionů projíždějících republikou na Západ. Těch, které neměly Plzeň za cíl, projelo městem denně téměř pět tisíc. Obyvatelé domů při průtahu spali v noci na dnešek poprvé klidněji.

"Snad nejhorší byly ty kamiony, které nám před domem musely zastavovat před semafory. Když se pak rozjížděly, dělaly hrozný rámus a kouřily. Hlavně lidé, kteří mají okna k silnici, na to dopláceli. Teď už to bude lepší," těšila se Olga Beněšová, která žije desítky let na Rokycanské třídě po které všechna auta mezi Prahou a Plzní projížděla.

"Docela rád se za čtrnáct dnů přijedu podívat, jak se situace v Plzni zlepšila," řekl předseda vlády Vladimír Špidla.

Na obchvatu, který byl kvůli nekonečným sporům zřejmě nejkontroverznější dopravní stavbou v zemi, stále chybí střední téměř čtyřkilometrový úsek s tunelem skrze vrch Valík.

Pře mezi vedením plzeňské radnice na jedné straně a menšími obcemi a občanskými iniciativami na druhé straně blokovaly jeho výstavbu v podstatě deset let. Buldozery do zmíněné části vjely teprve před několika dny.

Odvedení nekonečné šňůry kamionů Plzeň oslavila největším ohňostrojem ve své historii.

Sníh a námraza způsobily na otevřeném dálničním obchvatu Plzně záhy i první dopravní nehodu. (15. prosince 2003)

Otevření dálničního obchvatu Plzně poznamenalo husté sněžení. (15. prosince 2003)

Na čerstvě otevřený dálniční obchvat Plzně musely kvůli sněhu vyjet i pluhy. (15. prosince 2003)

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Developeři utíkají z Prahy. Starý územní plán brzdí výstabu nových bytů

Dlouhotrvající problémy s povolováním výstavby nových bytů v české metropoli hýbou prodejním žebříčkem rezidenčních developerů. Situace na pražském trhu...  celý článek

Průzkumný vrt v Cínovci.
K ziskům z lithia se stát může dostat přes daň pro těžaře

Debata o lithiu se pomalu přesouvá od snahy odstřihnout australskou společnost EMH od rozjetého průzkumu na Cínovci k úvahám, co by z něj stát mohl mít....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za hospodu kulturnější. Bývalí manažeři Prazdroje rozjíždějí novou skupinu

Bývalí manažeři Plzeňského Prazdroje rozjíždějí novou hospodskou skupinu, kterou pojmenovali Hospodska. Chtějí, aby hospoda byla místem setkávání a diskuzí....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.