"A samozřejmě se snažíme stále získávat další kvalitní odborníky. Důkazem toho může být, že z nově přijatých lidí bylo loni přes šedesát procent vysokoškoláků," říká generální ředitel Škody Holding Jiří Zapletal.
Díky vlastnímu výzkumu a vývoji Škoda hodlá mít brzy nové výrobky ve všech hlavních oborech. "Například máme celou ´rodinu´ nových tramvají, ze kterých můžeme odvodit typy přizpůsobené konkrétním požadavkům zákazníka," vysvětluje Zapletal.
Škoda také vyvíjí novou vysokorychlostní elektrickou lokomotivu, plánuje vstup do oboru dieselových lokomotiv, testuje nový vůz metra, dodává pohony pro další vozidla, třeba trolejbusy.
"Investice do dalšího vývoje nových škodováckých výrobků porostou a to platí i pro druhý hlavní obor našeho podnikání, jímž je klasická energetika. Zde vyvíjíme třeba nové, účinnější typy turbín," popisuje ředitel.
Plzeňská Škoda se v posledních letech zbavila zátěže špatného hospodaření z minulosti a pět let už pravidelně vykazuje zisk. "Vyplácí se cesta, kdy jsme se postupně soustředili na dva klíčové obory, ve kterých chceme být na světové špičce," tvrdí ředitel Škody Holding.
A ve zvolených odvětvích chce Škoda růst. Po vlně prodejů vybraných oborů tak loni společnost naopak některé firmy získala - třeba Výzkumný ústav kolejových vozidel, firmu ČKD Vagonka či ruský závod Sibelektroprivod z oblasti dopravního strojírenství.
"Uvažujeme o dalších nákupech firem, které by vhodně doplnily naše klíčové obory," potvrzuje Zapletal. Kromě tuzemska se Škoda poohlíží například i v někdejším sovětském teritoriu.