"Třeba označení Energo - což je výraz, který nenajdete ani ve slovníku - ne přesně vyjadřovalo činnost firmy, jejíž dvě třetiny tržeb pochází navíc ze zahraničí. Název Power je mnohem přesnější a užívaný pro toto odvětví i ve světě," vysvětlil Zapletal.
"Na názvu Škoda Dopravní technika si zase zahraniční zákazníci i odběratelé lámali jazyk, Transportation je vžitý termín pro obor, ve kterém firma podniká. Je to čitelnější pojmenování pro naše partnery v cizině," uvedl generální ředitel Škody Holding.
Podle něj náklady na změny označení firem dosáhly zhruba milionu korun.
Škoda: Česká jména jsou nevhodná
Škoda navíc v současné době vstupuje ve svých dvou hlavních oborech - tedy klasické energetice a dopravním strojírenství - na zahraniční trhy tím, že zakládá nové či kupuje existující tamní společnosti.
"Pro ně jsou české názvy naprosto nevhodné a mít pro stejný obor podnikání jiný název v tuzemsku a jiný v zahraničí nám přišlo komplikované," upozornil mluvčí firmy Karel Samec. Podle něj obě společnosti budou i nadále využívat logo a slovní známku Škoda v současné grafické podobě.
Název Power se navíc zároveň v rámci skupiny Škoda Holding stane označením pro všechny firmy, jejichž hlavním výrobním oborem je zařízení pro energetiku. Mimo samotnou Škoda Power i pro další společnosti, které se v rámci nově připravovaných akvizic stanou součástí Škodovky.
Obdobně i název Transportation bude označením pro všechny firmy, jejichž hlavním výrobním oborem je dopravní strojírenství.