Už je to více než polovina, zatímco před pár lety to byla jen třetina. Prodeji dříve dominoval hlavně prodej v lahvích. Co je na včera představeném výčepu nového? "Kromě vzhledu především to, že se pivo chladí od sudu až k samému kohoutu," vysvětluje šéf technického servisu Prazdroje Josef Krýsl.
Z přední strany výčepu je navíc umístěna podsvícená etiketa piva, které se právě čepuje. Po loňském roce to jsou nejčastěji značky Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel. Právě tato dvě piva loni táhla prodej Plzeňského Prazdroje, do jehož stáje patří severomoravský Radegast. Ten tradičně slaví úspěchy právě na severní Moravě a ve Slezsku.
"Pilsner Urquell například na domácím trhu loni zaznamenal nárůst prodeje o deset procent. Ukazuje to, že stále více lidí vyhledává prémiové značky," tvrdí mluvčí pivovarnické jedničky na trhu Alexej Bechtin. "U Kozla zase hraje roli určitá renesance značky podpořená reklamní kampaní," řekl Bechtin.
Prazdroj loni celkem prodal v meziročním srovnání o šest procent piva více. Na domácím a zahraničním trhu se tak objevilo celkem 9,5 milionu hektolitrů piva z portfolia značek Plzeňského Prazdroje. "Prodej na českém trhu vzrostl meziročně o 3,6 procenta a poprvé v historii společnosti překročil osm milionů hektolitrů," sdělil Bechtin.
Značky Plzeňského Prazdroje vedou v součtu mezi českými pivy prodávanými na zahraničních trzích, jak v přímém exportu, tak i v licenční výrobě. Meziroční zvýšení prodejů dosáhlo dvaceti procent na celkem 1,5 milionu hektolitrů. Právě kvůli zvýšenému zájmu o prémiovou značku Pilsner Urquell probíhá v plzeňském pivovaru rekonstrukce a rozšíření varny. Skupina bude investovat i do pivovaru ve Velkých Popovicích, což umožní zvýšit kapacitu pivovaru o polovinu.
Výčepní pražské pivnice U Pinkasů Zdenek Pasiar podává čerstvě natočená piva přes nový výčepní pult Plzeňského Prazdroje. V pozadí ho sleduje básník Eugen Brikcius. |