Po českých silnicích v pololetí jezdilo téměř sedm milionů aut

  13:35aktualizováno  13:35
V Česku bylo v pololetí necelých sedm milionů registrovaných vozidel. Oproti konci loňského roku jejich počet stoupl o 189 tisíc. Osobních automobilů jezdilo v Česku zhruba 4,38 milionu. Oznámilo to dnes Sdružení automobilového průmyslu s tím, že jde o předběžné údaje z centrálního registru.

kolona v důsledku nehody kamionu na Jižní spojce | foto: Michal Šula

Průměrný věk vozového parku přesáhl 17 let. Osobní vozy dosáhly necelých 14 let. Průměrné hodnoty věku vozového parku zvyšují motocykly, které se "dožívají" v průměru 32 let.

Věk aut je alarmující
Za optimální průměrné stáří vozového parku osobních automobilů je obecně považována hodnota v rozmezí osmi až deseti let, což je stav ve většině vyspělých zemí EU.

"Situace v Česku je taková, že místo aby se k této optimální hodnotě postupně blížila, dochází od roku 2003 k postupnému zvyšování průměrného věku a v současné době se přibližuje 14 rokům. Vliv dovozů ojetých automobilů a nedostatečné obnovy vozového parku automobily novými je na tomto vývoji zcela nepochybný," píše se ve zprávě Sdružení automobilového průmyslu.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Personální kolotoč v ČD. Mění se šéfové odborů, vracejí náměstci

Vlaková souprava CityElefant

Po výměně na postu generálního ředitele a dozorčí rady pokračují v Českých drahách velké změny. Nové vedení spustilo...

Raději vlakem než autobusem. Na železnici přibyly tři miliony cestujících

Ilustrační snímek

Trend postupného úbytku cestujících v autobusech doprovázený oživením zájmu o cestování po železnici je patrný...

Pryč s mýtem na silnicích první třídy. Ťok chce vyjít vstříc krajům i obcím

Ministr dopravy Dan Ťok

Mýto na většině silnic první třídy bude nejspíš bez poplatku, tedy s nulovou sazbou. Ministerstvo dopravy tím chce...



Najdete na iDNES.cz