Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po nové dálnici se pojede sedm a půl minuty

  18:46aktualizováno  18:46
Sedm a půl minuty. Tolik bude trvat cesta nejvyšší povolenou rychlostí po jediném letos dokončeném úseku dálnice. Bude na trase D8 a povede z Nové vsi do Doksan u Litoměřic. V řeči čísel je to přes šestnáct kilometrů v ceně necelé půldruhé miliardy korun. Kromě tohoto kousku dálnice budou pokračovat stavby dalších rychlostních silnic. Stát letos prostřednictvím Fondu dopravy dá na výstavbu dálnic 2,9 miliardy korun a dalších 1,3 miliardy dostanou stavební firmy na stavbu rychlostních komunikací.

"Teď na jaře se konečně rozjede stavba obchvatu města Plzně, kterému doposud bránili ochránci životního prostředí i obce," říká ministr dopravy Jaromír Schling s tím, že na první část už vydaly stavební úřady příslušná povolení.

"Letos se dostaví i dalších dva a půl kilometru pražského obchvatu k Ruzyni v ceně asi 1,2 miliardy korun," dodává šéf Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman. Další části dálnic a rychlostních komunikací si bude stát objednávat.

Na severu Čech budou pokračovat dokončovací práce na úseku D8 mezi Prahou, Ústí nad Labem až na hranice Německa. "Doposud jsme stavěli celých 48 kilometrů dálnice D8 a i letos se tedy budeme hlásit do tendru.

Další by měl být v tomto roce vypsán na několik kilometrů dálnice D3 u Tábora, o který budeme usilovat a také všichni čekají co bude s dálnicí D47," uvedl Zdeněk Procházka ze Staveb silnic a železnic.

Na prvním dálničním tahu D1 začne stavba z Vyškova do Mořice, připravovat se začne na jihu Čech u Tábora část dálnice D3.

Pracovat se začíná také na úseku z Libice nad Cidlinou do Hradce Králové, který je pokračováním dálnice D11 z Prahy k polským hranicím. Stavět by se mělo začít také na dálnici D47 z Lipníku okolo Ostravy do Polska.

U ní vláda počítá s tím, že ve velké její části využije kromě peněz ze státní kasy i soukromého kapitálu. "Protože jde o průlomový projekt, s nímž nemá zatím nikdo žádné zkušenosti, připravujeme nyní pro vládu materiál, který zhodnotí všechny možnosti financování," říká ministr Schling s tím, že o tom v nejbližších týdnech bude kabinet jednat.

Premiér Miloš Zeman sice již prohlásil, že by dálnici na severu Moravy měla stavět izraelská firma Housing & Construction, vláda nicméně předpokládá vypsání výběrového řízení.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.