Modernizovaná tramvaj se od původních kloubových liší svým středním dílem – místo klasického má díl nízkopodlažní. Větší pohodlí při jízdě budou mít i řidiči. Kabina je vybavena novým kompresním sedadlem a klimatizací. Řidiči bude sloužit i inovovaný počítač s palubním rychloměrem.
Cestující hlídají kamery
"Vůz je též vybaven kamerovým systémem, díky kterému má řidič přehled o dění na stranách vozu i v samotném vnitřku. Kamery uvnitř vozu jsou nastavitelné, a řidič tak pozná, zda nastupuje cestující, který vyžaduje delší dobu pro nástup či výstup," řekla mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová.
Střední článek umožňuje snadnější, bezpečnější a rychlejší nástup pro cestující se sníženou pohyblivostí, starší občany a maminky s kočárky. Tramvaj má i nájezdovou plošinu pro invalidní vozíky, kterou ovládá ručně řidič tramvaje.
Vstupní dveře jsou vybaveny tlačítkem, kterým může cestující požádat řidiče o pomoc. Proti vstupním dveřím je v prostřední části tramvaje vymezen větší prostor pro kočárky a vozíky. Náklady na modernizaci jedné takové tramvaje se pohybují kolem dvaceti milionů korun.
Během příštího roku počítá Dopravní podnik s tím, že do provozu uvede dalších pět tramvají tohoto typu. Koncem roku by se také měly v pražských ulicích objevit první dvě plně nízkopodlažní tramvaje s designem od společnosti Porsche.
Praha má mít v budoucnu celkem dvacet takových tramvají, které pro ni vyrobí plzeňská Škoda za více než miliardu korun. Příští rok má Škodovka dodat těchto vozů deset a zbylých osm vyjede do ulic v průběhu roku 2007.
Dříve v metropoli žádné nízkopodlažní tramvaje nejezdily. Před devíti lety sice Praha koupila čtyři takové soupravy celkem za sto milionů korun od ČKD, tramvaje se však ukázaly jako nevyhovující a nikdy nebyly zařazeny do pravidelného provozu.
Počet cestujících neklesl
I přes červencové zdražení jízdného, jehož důvodem byly podle radnice mimo jiné i investice do modernizace, vzrostl v srpnu počet cestujících – v metru dokonce o osm procent. Podle červencových údajů se tak nepotvrdily předpoklady, že růst cen jízdenek zvýší počet černých pasažérů. Naopak, tržby Dopravního podniku vzrostly o pětinu.