Celkový maloobchodní obrat v České republice by tak měl z roku na rok vzrůst o pět procent (bez započtení prodejů pohonných hmot a automobilů).
Z celkových tržeb ukusují stále větší podíl právě hypermarkety. Loni jim už s 90 miliardami obratu patřilo 11,6 procenta maloobchodního trhu. Letos se čeká další nárůst.
„Formátem, který se do budoucna prosadí ve větší míře, by měly být supermarkety. Až lidi omrzí jezdit deset kilometrů pro rohlíky, jejich výhody se ukáží,“ míní Hájek.
Na pětici největších supermarketových sítí (Albert, Billa, Delvita, Edeka a Meinl) loni připadlo 5,4 procenta trhu - celkem 42 miliard korun.
Rychlým vývojem prochází v posledních letech i slovenský trh. Ten podle analytika společnosti Terno Lubomíra Drahovského čeká letos růst zhruba o deset procent. Počet hypermarketů by se měl na Slovensku dostat koncem roku k šedesáti.