Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podepsáno: Octavie se budou vyrábět v Číně

  16:01aktualizováno  16:01
Made in China. Takový nápis by mohl být na vozech Škoda od roku 2007. V pondělí dopoledne totiž podepsali zástupci Číny a mladoboleslavské automobilky licenční smlouvu, na jejímž základě se mohou české automobily v Číně začít vyrábět.

Ročně by se v Číně mohlo podle vedení automobilky vyrobit až 80 tisíc vozů. Na zaměstnanost v mladoboleslavském závodě by to nemělo mít negativní dopad. Alespoň zatím.

"Spíše očekáváme pozitivní efekt, protože mnohé díly se budou dodávat odtud," ujistil po podpisu smlouvy předseda představenstva Škoda Auto Detlef Wittig.

Dodal, že je zatím těžké kvantifikovat, kolik lidí bude třeba na potřebné navýšení výroby dílů pro čínskou Shanghai. V budoucnu se ale počítá s tím, že maximum součástí by se mělo kvůli ekonomické výhodnosti vyrábět přímo v Číně, ale nejspíš to nebudou úplně všechny díly.

"Naším cílem je odebírat co možná nejvíce dílů přímo z Číny," potvrdil mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Přesunu výroby do za levnější pracovní silou se obávají i někteří mladoboleslavští zaměstnanci automobilky. "Mluvili o tom i na odborářských schůzích, trochu z toho mají tady lidi strach, že by se to mohlo přesunout tam a tady by propouštěli, ale mě se to snad už nedotkne, za tři roky mám jít do důchodu," doufal jeden z pracovníků mladoboleslavského závodu.

V Číně vyrobená auta by přitom nemusela být určena výhradně pro čínský trh. V současné době se zde prodá přes 2300 aut za rok, kapacita výroby tak mnohonásobně převyšuje prodej.

Výroba by se v Číně měla rozjet v roce 2007 s kapacitou 40 tisíc vozů. "Podle reakcí tamního trhu bychom chtěli výrobu navýšit na 50 až 80 tisíc vozů ročně," upřesnil Wittig.

V současné době se v Číně prodává starší model octavie, vyrábět se zde má nová octavia model limuzína, později zřejmě i model combi. Čínský závod na výrobu škodovek by měl zaměstnat tři až pět tisíc lidí.

S rozšiřováním výroby počítá mladoboleslavská automobilka také na Ukrajině, v Indii, nový závod by mohl vzniknout i v Kazachstánu.

Škoda Octavia II

Autoři:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Další z rubriky

Hrdá končí ve vedení české CEFC. Z představenstva odešla z vlastní vůle

Marcela Hrdá

Po dvou a půl letech skončila ve vedení české společnosti CEFC Group (Europe) Company čínské skupiny CEFC China...

Dodavatelé energií příliš riskovali, některým hrozí krach

Ilustrační snímek

Dodavatelé energií dlouhou dobu spoléhali na to, že elektřina jen zlevňuje. Jenže před dvěma lety se situace na...

Presumpce viny v Dánsku: bankéř rezignoval, i když důkazy proti němu nejsou

Bývalý šéf Danske Bank, Thomas Borgen, na fotografii z 16. listopadu 2017.

Šéf největší dánské bankovní společnosti Danske Bank rezignoval. Banka čelí obvinění, že přes svou estonskou pobočku...

Najdete na iDNES.cz