"Tři sta třináct kilometrů během pěti let je situace, která tu od začátku výstavby v roce 1967 ještě nenastala,“ řekl šéf Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.
Nejvíce kilometrů − 79 − se zatím postavilo předloni. Od letoška až do roku 2010 má přibýt dalších 184 kilometrů dálnic a rychlostních silnic.
Největší počet nových kilometrů čeká především dálnici D47, která se po dokončení stane součástí D1. "V roce 2009 dojde k propojení Ostravy, o rok později má být hotový hraniční úsek spolu s navazující částí polské A1," uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Další desítky kilometrů mají přibýt na rychlostní silnici R7 u Loun a Chomutova. Do roku 2010 zbývá také dokončit poslední úsek dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic.
Rychlý růst zaznamená také Pražský okruh. "V roce 2010 mají být dokončeny úseky z dálnice D1 do Vestce, z Vestce do Lahovic a z Lahovic do Slivence, tedy jižní část okruhu, která odvede z města tranzit mezi Plzní a Brnem," přiblížila mluvčí.
Stavbaři budou pracovat také na rychlostní silnici R6 u Karlových Varů, v úseku Praha – Pavlov a na dálnici D1 u Kroměříže.
Na další pětiletku, tedy od roku 2011, plánují úředníci ŘSD zprovoznit dálnici D3 u Českých Budějovic. Zlín chtějí propojit se systém komunikací D1, R49 a R55 a hodlají dokončit severní část Pražského okruhu.
"Výrazně se chceme posunout také u rychlostní silnice R35, která by měla být alternativou dálnice D1," doplňuje Brunclík. Tuto rychlostní silnici zmiňuje především v návaznosti na rozhodnutí zastupitelstva v Pardubickém kraji o trase R35 na svém území.