Rozhněvaní lidé se domáhali prodejní akce s obědem a dárky

  13:13aktualizováno  13:13
Asi padesátka lidí se v úterý ani ve středu na předváděčce v pardubickém Domě kultury Dukla nedočkala přislíbeného obědu ani dárků. Rozhněvaní, převážně starší lidé dokonce přivolali obchodní inspekci. Organizátoři nakonec lidem rozdali kuřecí stehna.

Při strkanici lidé z dodávky shodili plastový nástavec k mixéru. „Víte, jak je to drahý?!“ hudroval prodejce. Foto: Radek Kalhous, MAFRA

Výlety, zábavný program s hudbou, oběd zdarma. A dárky. To jsou lákadla, kterými firmy přitahují zejména důchodce na předváděcí akce všeho druhu. V pardubickém kulturním domě Dukla se ale v úterý a ve středu příliš nepovedly.

Společnost Czech Reisen slibovala lidem předváděcí akci, kuřecí stehno s bramborem a jarní přípitek. To vše za třicet korun vstupného. A k tomu všemu, jak jinak, dárek zdarma.

"Byli jsme tady už v úterý a pět minut před začátkem těm lidem někdo zavolal a poslali nás domů. Ani nám neřekli proč, jenom ať přijdem druhej den," zlobil se ve středu dopoledne Jindřich Jílek ze Svítkova, který si současně stěžoval, jak byli distributoři nepříjemní a vulgární.

"V úterý nám jenom řekli: Seberte se a vypadněte. To je hrozný jednání," přidala se důchodkyně Zdeňka Procházková.

Lidé byli podráždění a sprostí

Ve středu se celá situace opakovala. To se ale sešlo místo úterních třiceti hned padesát lidí. A přístup prodejců se znovu opakoval. "Ty lidi byli podrážděný a sprostý. Jejich přístup se změnil, až když přišli obchodní inspektoři," řekl Jílek.

"Jé, vy jste na nás dneska nějakej hodnej," pravila důchodkyně, když přijímala dárek, který jí prodejci podávali z dodávky. Místo slíbeného celého králíka ale dostala, stejně jako všichni ostatní, chlazené kuřecí stehno v hodnotě deseti, patnácti korun.

"Neznám žádnou jinou firmu na světě, která by rozdávala dárky, i když se předváděčka nekonala. A to vám odpustím i těch třicet korun vstupnýho, který jste měli zaplatit," prohlašoval suverénně mladý muž v dodávce.

Na otázku reportéra, proč byla akce zrušena, jen odvětil, že do toho nikomu nic není.

Chodím na akce, nechci být sama

Repliku, že je asi zbytečné na takové akce chodit, komentovala jedna z přítomných, zhruba osmdesátiletá stařenka, tím, že je pořád sama a že je jí smutno. A tady si popovídá se známými a kamarádkami.

"Možná by bylo lepší jít si s nimi sednout do cukrárny a dát si tam kremroli," doporučil jí jeden z kolemjdoucích. "Příště to asi udělám," odpověděla.

Celou situaci sledovali inspektoři České obchodní inspekce, kteří akci dokumentovali. "I přesto, že jsme se legitimovali, prodejci se nám odmítli představit a odmítli s námi mluvit," uvedl jeden z nich.

Celou záležitost bude inspekce podle Slavomíra Pipy, ředitele východočeské pobočky ČOI, řešit až poté, co zjistí, zda už měla společnost Czech Reisen problémy i v jiných krajích.

"Musíme informovat kolegy v dalších oblastních inspektorátech, pak vše vyhodnotit a zvážit další právní kroky," dodal ředitel.

Prodejci umějí dobře manipulovat s lidmi

Na dotaz na informační lince společnosti Czech Reisen, proč se akce nekonala, se dostalo redakci stručné odpovědi: "Jó, tak to my teda nevíme. Ten předvádějící se rozhodl, že to dělat nebude, tak to teď řešíme," odpověděla slečna v telefonu a položila sluchátko.

Předváděcí akce jsou již několik let zejména mezi důchodci ohromný fenomén.

"Mám obavy, že tomu tak ještě dlouho bude. Nejhorší přitom je, že to nespraví ani nové zákony a předpisy," uvedla mluvčí ČOI Miloslava Fléglová, podle níž tihle prodejci velmi dobře umějí manipulovat s lidmi, a někteří sociologové dokonce tvrdí, že především u starších lidí doslova vypěstovali závislost na dárcích.

V konečném důsledku mohou účastníci v Pardubicích prodejcům možná i poděkovat, že se akce nekonala.

"Možná jim ušetřili spoustu peněz, které třeba ani nemají, kdyby si na akci něco na úvěr koupili," dodala mluvčí obchodní inspekce Fléglová.



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Bez plastů se jídlo zkazí o týden dřív. Bioplast stojí čtyřnásobek

Síťka na vaše pomelo s plastovým úchytem. Přece nebudete riskovat, že vám...

Řetězce restaurací a supermarketů se pod tlakem aktivistů a politiků zbavují jednorázových obalů. U potravin to ale tak...

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...

Kdepak první republika, nejlíp se mají Češi dnes, tvrdí studie

Prezident T. G. Masaryk v doprovodu předsedy vlády Antonína Švehly přicházejí...

Život v Československu ve dvacátých letech 20. století bývá často idealizován. V mnoha ohledech byl však výrazně horší...



Najdete na iDNES.cz