Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podivná soutěž na železnici. K IT zakázce musí být i stavbyvedoucí

  8:00aktualizováno  8:00
Nezvyklá kritéria stanovila Správa železniční dopravní cesty na některé své zakázky. Za devatenáct milionů hledá dodavatele řídicího systému pro diagnostiku vozidel. Kromě IT specialistů ale po dodavatelích požaduje, aby měli i zaměstnance zcela odlišných profesí, které se zakázkou nesouvisí.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Martin Veselý, MAFRA

Jedním z požadavků je například funkce stavbyvedoucího nejméně s pětiletou praxí u železničních staveb. Zároveň musí doložit i údaje o autorizaci pro technologická zařízení staveb. Zakázka přitom se stavbami nemá absolutně nic společného, jde čistě o softwarové práce.

Striktní požadavky mohou vyloučit firmy, které nezaměstnávají železniční stavaře. „Je to pro nás naprosto nepochopitelný požadavek,“ říká majitel jedné z firem, která se řídicím systémům dlouhodobě věnuje a chtěla se tendru zúčastnit. Hledá teď proto stavební firmu, která mu dodá papír o poskytnutí stavbyvedoucího, aby se mohl přihlásit.

Podle zadávací dokumentace není v zakázce žádná stavební činnost, přesto je vykazována jako stavební. Tím může ujít pozornosti některých firem z oboru řídicích systémů, protože nemají nastavené filtry na hledání stavebních zakázek. Stejně tak tím SŽDC obešla zákon o veřejných zakázkách. Řídicí systémy jsou považovány za služby a u nich je limit pro vyhlášení otevřeného řízení menší.

SŽDC na zaslané dotazy k zakázce od minulého čtvrtka i přes urgence neodpověděla.

V dokumentaci se o stavební činnosti nemluví

Tip: Veřejné zakázky na dosah

Vyberte si veřejné zakázky z Vašeho oboru podnikání v největší databázi veřejných zakázek v ČR na webu České Zakázky.cz

Na podobné dotazy se ale ptal podle informací na profilu zadavatele i jeden ze zájemců. „Předmětem veřejné zakázky, jak vyplývá ze soupisu prací, je zejména pořízení informačního systému a dodávka související hardwarové a softwarové infrastruktury,“ napsal uchazeč v otázce, o jaké stavební práce se má jednat.

SŽDC odpověděla, že rozsah stavebních prací je v přípravné dokumentaci. Ta ale o žádné stavební činnosti nemluví, chybí jakýkoliv výkaz stavebních výměr. „Vzhledem k charakteru stavby nelze jednoznačně specifikovat umístění stavby,“ uvedla SŽDC v přípravné dokumentaci. V ní je pak popis hardware a software, ale ani slovo o stavebních pracích.

Vypsaná zakázka doplňuje výrazně větší tendr na samotnou diagnostiku vozidel v hodnotě zhruba 440 milionů korun. Vítězové ještě nejsou vyhlášeni. Obě zakázky jsou financované z evropských peněz.

SŽDC letos rozdělí rekordních 36 miliard korun na zakázkách. Práce na železnici je tolik, že se do soutěží hlásí často jen dvě firmy a vysoutěžená cena se prakticky rovná odhadované.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jízdenky za korunu nebo 2 za cenu 1. Cenová válka autobusů v ČR graduje

Jet autobusem za korunu, nebo si koupit dvě jízdenky za cenu jedné? Čeští zákazníci si mohou v současnosti vybírat hned ze dvou mimořádných nabídek...  celý článek

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.