Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podle čeho vybírají Němci

aktualizováno 
Napřed St.
Napřed St. Anton, potom Lahti. Dvakrát dva týdny jsme se při obou lyžařských mistrovstvích světa mohli dívat nejenom na nejlepší světové sjezdaře a běžce, ale i na jejich výzbroj. Velcí fanoušci navíc sledují už od listopadu celý seriál Světových pohárů. Do jaké míry nás ovlivňuje to, s jakými lyžemi hvězdy vidíme?

Podobnou otázku si položili v Institutu sportovní publicistiky Vysoké školy sportovní v Kolíně nad Rýnem. Rolf Scholz a Florian Schmidt zjišťovali, jaký vliv mají televizní přenosy ze Světového poháru sjezdařů na rozhodování diváků-zákazníků při výběru lyží v obchodě. Zároveň sledovali u 222 respondentů i další okolnosti, které pořadí při volbě lyží skutečně ovlivňují. Více než devadesát procent dotázaných uvedlo jako zdaleka nejdůležitější radu či doporučení prodavače. Významné je i osobní vyzkoušení a cena. Výsledky průzkumu v Německu však nelze automaticky přenášet do tuzemské reality. Především nelze počítat s tak velkým vlivem přenosů ze závodů, neboť těch je mimo satelitní kanály minimálně a mají menší sledovanost. Mistrovství světa a olympiády jsou čestnými výjimkami. Cena lyží je v Česku podstatně důležitější, naopak důvěra k prodavačům bude nižší. Lyžaři prakticky neznají ztotožnění se s domácím závodníkem-hvězdou. Spekulovat by šlo i o menší roli testů a inzerátů v lyžařských časopisech, neboť jediný tuzemský Skimagazín se nákladem nemůže s oběma německými zdaleka měřit. O to větší roli možná má výtah z každoročního německého velkotestu uveřejňovaný v MF DNES. Dokonce i v Německu, kde sleduje divák své vítězící sjezdařky, vychází vliv jejich výzbroje jako hodně malý. Podle 38 % tázaných zákazníků nemá výzbroj vliv žádný, 44 % přiznává jen malý, 15 % velký a jen tři procenta velmi silný. Podstatně vydatněji působí sportovní hvězdy na prodavače. Velký vliv udává 40 % z nich, průměrný 44 %, velmi silný sedm procent. Zajímavé jsou i výsledky jiného průzkumu. Před několika lety se v německém Institutu výzkumu trendů dotázali: "Instruktor vám doporučí značku XY. Je to pro vás impuls pro její zakoupení?" Ze 621 tázaných odpověděly tři čtvrtiny ne. Poučený zákazník totiž ví, že lyže v obchodě jsou něco zcela jiného než modely, na nichž jezdí hvězdy. Nejlepší lyže tedy nejsou ty, s nimiž vítězí Maier nebo Matt, ale takové, které vyhovují zákazníkovi.

Autor je spolupracovníkem redakce skisports@volny.cz

Podle čeho se řídí zákazníci při koupi lyží

92 % rada prodavače
71 % vyzkoušení na sněhu
47 % cena
38 % testy v časopisech
29 % inzerce v lyžařských časopisech
24 % lyže závodníků
24 % rada přátel a známých
19 % dosud používaná značka
15 % design lyží

Poznámka: Veškeré údaje jsou zaokrouhleny
Pramen: Vysoká škola sportovní, Kolín nad Rýnem


Autor:


Nejčtenější

Pražská noční můra se zhmotní za dva roky, až se uzavře Barrandovský most

Barandovský most v Praze.

Barrandovský most připadá Pražanům jako relativně nová stavba. Jenže letos oslavil třicáté výročí od otevření a...

Putinův poradce připravil nejbohatší Rusy během dne o miliardy dolarů

Ilustrační snímek

Nejzámožnější Rusové ztratili v jednom jediném dni přes tři miliardy dolarů. Může za to návrh ekonomického poradce...



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Turecká krize se přelévá do Evropy, stahuje s sebou i českou korunu

Současný turecký prezident Recep Tayyip Erdogan se prohlásil za vítěze...

Evropské akcie i euro zůstávají pod tlakem kvůli obavám z ekonomické krize v Turecku. Jednotná evropská měna během...

Konec nočních nákupů, hlásí Tesco. Obchody v Česku zkrátí otevírací dobu

Obchodní dům Tesco. Logo.

Desítky tuzemských supermarketů britského řetězce Tesco zkrátí od září svou otevírací dobu. Místo půlnoci budou obchody...

Další z rubriky

Úřady prověří smlouvy, v nichž tzv. šmejdi nabízeli žárovky „zdarma“

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Energetický regulační úřad zahájil jedno z dosud nejrozsáhlejších šetření, při kterém si od obchodníků vyžádal několik...

Číňané skupují tuny másla. Nedostatek kostek na trhu šroubuje cenu nahoru

Ilustrační snímek

Jihočeská Madeta, největší zpracovatel mléka v zemi, registruje převis poptávky po másle kolem 25 procent. Na to, že...

ANALÝZA: Státníci se políbili, obavy z obchodní války mezi USA a EU trvají

Americký prezident Donald Trump se setkal s předsedou Evropské komise Junckerem...

Ani středeční schůzka amerického prezidenta Donalda Trumpa se šéfem Evropské komise Jean-Claude Junckerem úplně...

Najdete na iDNES.cz