Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Charouz možná opět míří do F1, jeho impérium se však zmenšuje

  5:00aktualizováno  5:00
Antonín Charouz, svého času mocný podnikatel v motorismu, zažívá těžké časy. Přišel o značnou část svého automobilového impéria, které zahrnovalo desítky firem a prodej několika značek. Stejně tak utlumil aktivity svého závodního týmu Charouz Racing System.

Bývalý automobilový závodník a podnikatel Antonín Charouz | foto:  Viktor Chlad, MAFRA

Podle většiny lidí z trhu jde o příznak definitivního pádu jeho podnikatelské říše, podle Charouze je to dobrovolná životní změna.

„Nikam neodcházím, je mi jedenašedesát a prostě jsem se rozhodl pro životní změnu, která zahrnuje prodej některých firem,“ popisuje aktuální dění sám mnohonásobný automobilový šampion, který později proslul jako účastník kauzy kolem pádu IPB. Právě tato banka financovala jeho podnikání v 90. letech asi sedmi miliardami korun.

Skupinu Auto Charouz před několika měsíci převzal Petr Speychal, tajemný český miliardář a majitel skupiny ČKD, který už dříve od Charouze koupil hokejovou Spartu. Od té doby Charouz mizí z funkcí ve většině firem skupiny, která nese jeho jméno.

Za velkou chybu i zlom dodnes také považuje investici v desítkách milionů korun do Tomáše Engeho. Toho Charouz coby manažer dovedl až do F1. Jeho kariéru i Charouzovu investici ale zhatila Engeho několikanásobná aféra s lehkými drogami. „To byla pro nás velká rána, která nás stála hodně peněz,“ vzpomíná dodnes na tuto příhodu velmi emocionálně Charouz.

Opatrně, ale naznačuje, že v budoucnu by se chtěl k F1 opět vrátit. V jaké roli však prozradit nechce. „Mám tam hodně přátel a známých. Myslím, že tam stále mám dobré jméno. O něčem teď jednáme, ale nebudu předbíhat,“ uzavírá Charouz. Podle některých zdrojů byla Charouzovi nabídnuta role v managementu týmu F1, údajně i spoluvlastnictví.

Charouz připouští, že se některým jeho aktivitám v byznysu příliš nedařilo. „Trh s automobily je dnes skutečně obtížný,“ uvedl pro MF DNES.



Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Dodavatelé energií příliš riskovali, některým hrozí krach

Ilustrační snímek

Dodavatelé energií dlouhou dobu spoléhali na to, že elektřina jen zlevňuje. Jenže před dvěma lety se situace na...

Učíme pít naše pivo Chorvaty i Němce, říká ředitel pivovaru Svijany

Ředitel pivovaru Svijany Roman Havlík

Export ze Svijan v posledních letech silně roste. Avšak plné ruce práce má pivovar také se sháněním nových lidí....

Pět barev musí stačit, velí Musk. Chce urychlit výrobu vozů Tesla

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Automobily Tesla už budou jen v pěti namísto sedmi barev. Oznámil to v úterý majitel firmy Elon Musk na Twitteru. Chce...

Najdete na iDNES.cz