Bývalý automobilový závodník a podnikatel Antonín Charouz

Bývalý automobilový závodník a podnikatel Antonín Charouz | foto: Viktor Chlad, MAFRA

Charouz možná opět míří do F1, jeho impérium se však zmenšuje

  • 135
Antonín Charouz, svého času mocný podnikatel v motorismu, zažívá těžké časy. Přišel o značnou část svého automobilového impéria, které zahrnovalo desítky firem a prodej několika značek. Stejně tak utlumil aktivity svého závodního týmu Charouz Racing System.

Podle většiny lidí z trhu jde o příznak definitivního pádu jeho podnikatelské říše, podle Charouze je to dobrovolná životní změna.

„Nikam neodcházím, je mi jedenašedesát a prostě jsem se rozhodl pro životní změnu, která zahrnuje prodej některých firem,“ popisuje aktuální dění sám mnohonásobný automobilový šampion, který později proslul jako účastník kauzy kolem pádu IPB. Právě tato banka financovala jeho podnikání v 90. letech asi sedmi miliardami korun.

Skupinu Auto Charouz před několika měsíci převzal Petr Speychal, tajemný český miliardář a majitel skupiny ČKD, který už dříve od Charouze koupil hokejovou Spartu. Od té doby Charouz mizí z funkcí ve většině firem skupiny, která nese jeho jméno.

Za velkou chybu i zlom dodnes také považuje investici v desítkách milionů korun do Tomáše Engeho. Toho Charouz coby manažer dovedl až do F1. Jeho kariéru i Charouzovu investici ale zhatila Engeho několikanásobná aféra s lehkými drogami. „To byla pro nás velká rána, která nás stála hodně peněz,“ vzpomíná dodnes na tuto příhodu velmi emocionálně Charouz.

Opatrně, ale naznačuje, že v budoucnu by se chtěl k F1 opět vrátit. V jaké roli však prozradit nechce. „Mám tam hodně přátel a známých. Myslím, že tam stále mám dobré jméno. O něčem teď jednáme, ale nebudu předbíhat,“ uzavírá Charouz. Podle některých zdrojů byla Charouzovi nabídnuta role v managementu týmu F1, údajně i spoluvlastnictví.

Charouz připouští, že se některým jeho aktivitám v byznysu příliš nedařilo. „Trh s automobily je dnes skutečně obtížný,“ uvedl pro MF DNES.