Analýza: Mladé ženy jsou lepší podnikatelky než muži. Méně krachují

  18:31aktualizováno  18:31
Firmy mužů ve věku 18 až 30 let jsou výrazně častěji postiženy exekucí, úpadkem nebo platební neschopností, než je tomu u zbytku podnikatelské základny. Naopak společnosti, které vedou ženy, jsou vůči těmto událostem méně náchylné. Vyplývá to z analýzy společnosti Bisnode.
Společnosti vedené mladými ženami jsou stabilnější a negativní událost vykazují v necelých 17 procentech.

Společnosti vedené mladými ženami jsou stabilnější a negativní událost vykazují v necelých 17 procentech.

„U firem, jejichž majitelům je mezi 18 a 30 roky, jsme zaznamenali negativní událost (krach, insolvence, exekuce - pozn. red.) u pětiny společností,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová s tím, že s vyšším věkem vlastníků společností kontinuálně klesá množství těchto negativních událostí. Exekucí, úpadkem nebo platební neschopností je přitom postiženo 21,4 procent firem pod mladým vedením.

Naopak společnosti vedené mladými ženami jsou stabilnější. Negativní událost vykazují v necelých 17 procentech.

„Statistiky Bisnode potvrzují, že ženy jsou ve srovnání se svými mužskými protějšky v podnikání opatrnější a nižší riziko jsou ochotny vyměnit za nižší zisky. Skokově vyšší podíl firem s negativní událostí s majiteli do třiceti let zcela jistě souvisí s nedostatkem zkušeností a nižší averzí k riziku mladší generace,“ dodává Štěpánová.

Ve věkové kategorii majitelů mezi 30 až 40 lety prošlo krachem či insolvencí 11 procent firem, u podnikatelů mezi 40 a 50 lety necelých 10 procent, ve věku od 50 do 60 se jednalo zhruba o 8 procent společností a nad 60 let podíl firem s negativní událostí poklesl na 7,6 procent.

Obdobný trend lze sledovat ve všech věkových kategoriích. „Klesající podíl negativních událostí s rostoucím věkem majitelů firem souvisí se zkušenostmi, a také větší opatrností při podnikání,“ uzavírá Štěpánová.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Kdepak první republika, nejlíp se mají Češi dnes, tvrdí studie

Prezident T. G. Masaryk v doprovodu předsedy vlády Antonína Švehly přicházejí...

Život v Československu ve dvacátých letech 20. století bývá často idealizován. V mnoha ohledech byl však výrazně horší...

Nekonečný boj s plasty. Igelitky zdarma zmizely, zůstaly stovky milionů sáčků

Ilustrační snímek

Zatímco igelitkám už vyhlásili obchodníci i státy boj, mikrotenové sáčky zatím přežívají. Jejich postupné nahrazování...

Konec drezury zvířat v cirkusech? Ministerstvo je plánuje zakázat

Ilustrační snímek

Ministerstvo zemědělství navrhuje úplný zákaz vystupování a drezury zvířat v cirkusech. O opatření v rámci novely...



Najdete na iDNES.cz