Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rád zaměstnávám sportovce, říká šéf Juty a podnikatel roku

  12:00aktualizováno  12:00
Firma se o zaměstnance musí postarat, protože žádná instituce to neumí tak dobře, říká šéf textilky Juta a letošní vítěz soutěže EY Podnikatel roku Jiří Hlavatý. Jedním ze zaměstnaneckých benefitů v Jutě jsou bezúročné půjčky. Majitel rád zaměstnává sportovce. Mají prý pevnou vůli a jsou soutěživí.

V textilce Juta tráví Hlavatý hodně času. Začínal zde hned po škole v roce 1972 jako strojní inženýr. Cesta na pomyslnou špičku mezi firmami výrobějícími textilní vlákna, síťoviny nebo geotextilie však nebyla lehká.

Než se stal Hlavatý ředitelem a následně majitelem Juty, prošel si zde za čtyřicet let mnoha profesemi. To mu dává jistý přehled nad výrobním procesem a navíc se prý dokáže vžít do kůže zaměstnanců.

Dnes Hlavatý řídí čtrnáct továren a dva tisíce zaměstnanců. Přes 80 procent produkce Juta vyváží do 65 zemí světa, vydělává hlavně na výrobě geotextilií, hydroizolačních fólií a membrán pro stavebnictví. Po sametové revoluci se pod vedením Jiřího Hlavatého stala Juta největší textilkou v České republice, jejíž roční obrat dnes dosahuje téměř šesti miliard korun.

Podle něj má jít správný šéf svým zaměstnancům příkladem. Navíc se chce o ně starat sám, protože to podle něj v dnešním světě žádná jiná instituce neudělá tak dobře. Jednou z výhod zaměstnanců Juty je tak například bezúročná půjčka do sta tisíc korun z vnitřních fondů firmy. Hlavatý si pochvaluje si, že zaměstnanci mu péči vracejí loajalitou a precizní prací.

Rád zaměstnává sportovce

Ředitel aktivně sportuje a sportovce i rád zaměstnává, protože prý mají pevnou vůli a chuť vyhrávat. Se sportem firma spojuje i jiné aktivity. Sponzoruje fotbalový klub FC Slovan Liberec a letos vyrobila například izolaci pro olympijskou halu v Soči.

Patriot města Dvůr Králové i celého regionu je přesvědčený, že vítězství ve 14. ročníku soutěže EY Podnikatel roku firmě pomůže. "Toto ocenění je určitě hodně důležité a podle mě jednoznačně zvedne prestiž naší společnosti. Je to určitý způsob odměny všem našim zaměstnancům, kterým se snažím ukazovat cestu - že stojí za to být aktivní a loajální k firmě," řekl.

Ve Velké Británii, kde vlastní výrobní závod, je jedničkou na trhu hydroizolačních fólií. Firma v současnosti vlastní 51 ochranných známek a patentů v ČR i v dalších zemích Evropy.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.