Příběh rokuRuslan Skopal se účastní soutěže EY Podnikatel roku a soutěží i o cenu čtenářů za nejlepší podnikatelský příběh. Hlasovat pro něj můžete v anketě ZDE |
Svůj byznys začali budovat už na vysoké škole. „Ani já ani Adam jsme nechtěli mít šéfa, tak jsem se rozhodli pro podnikání. Studovali jsme VŠE, takže jsme měli k byznysu poměrně blízko,“ říká Ruslan Skopal.
V roce 2012 se jim naskytla příležitost koupit, v té době nepříliš fungující, e-shop Trenýrkárna.cz a ještě téhož roku otevírají první kamennou prodejnu s trenýrkami v Praze 6. Firma je úspěšná a vydělává. Oba majitelé proto přemýšlejí, kam se posunout dál.
„Od začátku podnikání jsme měli byznysový plán. Chtěli jsme dělat českou značku a nejjednodušší cesta byla nejdřív vybudovat prodejní kanál a pak do toho napojit svoji značku,“ vzpomíná Skopal.
Pro Ruslana Skopala hlasujte zde |
Začali se tedy poohlížet po nějaké vhodné příležitosti. Ta přichází v roce 2018, kdy se spojují se značkou Styx. S původními majiteli Adamem Sýkorou a Petrem Vlasákem se domlouvají, že značku s dvacetiletou tradicí nenechají padnout. „V této době už hrozilo, že by značka Styx mohla úplně zaniknout, takže jsme zainvestovali a zachránili ji,“ dodává Ruslan.
Za dva roky se jim podařilo výrobu i prodej zdvojnásobit. V roce 2021 plánují vyrobit 300 tisíc kusů spodního prádla Styx, což firmu na českém trhu řadí mezi velké hráče. Spojení e-shopu Trenýrkárna.cz nejen s českou značkou Styx, ale i ostatními značkami, se vyplatilo.
V současné době, i navzdory koronavirové krizi, se společnosti daří. V roce 2020 vykazují obrat přes sto milionů korun bez DPH, z toho padesát procent dělávají české značky. Samotná značka Styx vykazuje obrat třicet milionů korun.
Fotogalerie |
Veškerou výrobu českých trenek a boxerek Styx si zajišťují sami a výhradně v Čechách. „Nyní máme jedenáct dílen, ve kterých se ročně vyrábí stovky tisíc kusů spodního prádla,“ prozrazuje.
Všechny produkty jsou ryze české. Ať už jde o nitě, knoflíčky či látky. „Dále dbáme na to, aby byl finální produkt perfektní. Ve výrobě probíhá dvojí kontrola a při expedici další,“ dodává vzápětí.
Od loňského roku se také více soustřeďují právě na internetový prodej. „Předtím jsme měli čtyři kamenné prodejny, loňský rok nás však přinutil dvě z nich zavřít,“ vysvětluje podnikatel. Pobočky v Praze nyní fungují především jako výdejní místa a jedna z nich také jako sídlo společnosti.
„Primárně je e-shop Trenýrkárna.cz zaměřen stejně jako značka Styx, tedy na pánské trenýrky a boxerky, ale koupit lze i dámské či dětské spodní prádlo, či ponožky,“ dodává.
„V následujících letech budeme na e-shopu množství kategorií rozšiřovat a pokaždé chceme, aby byla v nabídce i spousta produktů od českých značek. Se Styxem půjdeme příkladem a chceme ukázat, že je možné vyrábět nejen spodní prádlo, ale i oblečení v České republice,“ poodhaluje plány do budoucna.
Závěrem dodává, že je důležité být společnosti vděčný za úspěch a snažit se jí to vrátit. „Na jaře 2020 jsme například rozdali zdarma desítky tisíc roušek, které jsme šili místo trenek. Finančně také podporujeme různé neziskové organizace. Loni jsme 4. února na Světový den proti rakovině valnou část zisku poslali nadačnímu fondu pro děti s rakovinou Pink bubble. A letos se chceme zapojit znovu,“ doplňuje.