Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podnikatelé po teroru srší nápady

  14:25aktualizováno  14:25
Američtí podnikatelé se rychle oklepali ze šoku po útoku teroristů a pružně reagují na nové požadavku trhu. Mnozí z nich, kteří se před 11. zářím zabývali výrobou zcela všedního nebo naopak okrajového sortimentu, rychlou obměnou přešli k produkci zboží, které v posledních týdnech trhá žebříčky prodejnosti. Řekli byste, že proti terorismu se dá bojovat i s pomocí akvária?

Jeden šikovný výrobce skleněných nádob na domácí chov rybiček zjistil, že to jde, napsal list The Washington Post. Stačilo mírně změnit konstrukci, přidat těsnění, ke stěně připevnit gumové rukavice a z akvária se stala speciální nádoba na otevírání podezřelých poštovních zásilek. Pochybný dopis se hodí do nádržky a spory antraxu jsou v pasti.

Strach z teroru inspiroval dokonce i výrobce tak intimního zboží, jako je spodní prádlo. Recept na zvýšení odbytu je prostý - z podprsenek odstraníme kovové kostice a spony, a dáma už nebude na letišti budit pozornost detektoru kovů.

Pracujete v 57. patře mrakodrapu a obáváte se dalších útoků? Máte strach, že někdy budete nuceni skákat z okna? Jednoduchou pomoc nabízí firma Executivechute z Michiganu. Za pouhých necelých osm set dolarů (asi 28 tisíc korun) dostanete padák na míru, navíc si jej můžete objednat po internetu. Majitel firmy John Rivers tvrdí, že každý den projeví zájem o padák asi sto lidí.

Padákový nápad dostal prý Rivers už před dvěma lety. Tehdy přišel o místo prodejce automobilů, a tak přes den hloubil výkopy pro firmu svého tchána a po nocích přemýšlel nad poháněným padákem.

Mělo jít o druh ultralehkého letounu s velkou vrtulí a padákem. Výrobek se ujal, a firma Executivechute prodává těchto podivných letadel kolem padesáti měsíčně.

Nabídnout padáky lidem ve výškových budovách napadlo Riverse také ještě před napadením Světového obchodního centra. Svou ideu ale zavrhl v domnění, že by si takovou věc nikdo nekoupil.

"Byla to chyba, když jsem před pěti nebo šesti měsíci nehodil ten výrobek na trh," říká dnes. "Pokud dává šanci na záchranu lidských životů, stojí za to."

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.