Podnikatel roku 2013, Jiří Hlavatý z textilky Juta.

Podnikatel roku 2013, Jiří Hlavatý z textilky Juta. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Podnikatelem roku se stal majitel Juty Jiří Hlavatý

  • 31
Jiří Hlavatý ze společnosti Juta se stal Podnikatelem roku 2013. Jeho tradiční královédvorská textilka vyrobila například izolaci v olympijské hale v Soči, moderní fotbalové trávníky v Česku či technické textilní materiály pro 65 zemí světa. Textilka navíc dále roste.

Vítězové dalších kategorií Podnikatele roku

Cena čtenářů MF DNES a iDNES.cz

Karel Nikl

Jako vášnivý rybář založil továrnu na nástrahy pro kapry a také distribuční sklad rybářských potřeb, odkud zásobuje zákazníky nejen v Česku.

Zvláštní cena poroty

Gevorg Avetisyan, zakladatel společnosti Marlenka international, která vyrábí medovníky.

EY Začínající podnikatel 2013

Tuto cenu si odnesli podnikatelé Veronika Mouchová a Filip Říha, zakladatelé společnosti YesFresh. Svým zákazníkům dodávají bedýnky s biopotravinami.

Technologický podnikatel roku

František Kudela a Robert Kudela - Chropyňská strojírna

Společensky prospěšný podnikatel roku

Jan Školník, Agentura pro rozvoj Broumovska

Ještě před dvěma lety patřil k méně viditelným lidem českého byznysu, rozhovory nedával a na veřejnosti se příliš neukazoval, přesto, že už v té době jeho Juta patřila k významným průmyslovým podnikům.

O to výraznější je jeho nástup na scénu.

Pětašedesátiletý průmyslník Jiří Hlavatý totiž zvítězil ve 14. ročníku soutěže poradenské společnosti EY Podnikatel roku České republiky. Jeho příběh vybrala odborná porota složená mimo jiné z minulých vítězů a novinářů. 

"Věřím, že Jiří Hlavatý bude skvěle reprezentovat podnikatele z České republiky na celosvětovém finále v Monte Carlu a že jeho příběh osloví mezinárodní porotu stejně jako nás,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice, která mu předala vítěznou trofej včera večer na slavnostním vyhlašování v pražském Paláci Žofín.

"Snažíme se konkurovat především kvalitou, o té se nediskutuje. Když zákazník v kamionu objeví jen část vadného zboží, celý kamion vám vrátí a už s vámi nikdy jednat nebude. Stejnou váhu má perfektní servis, být nonstop na telefonu, dodávat do 48 hodin,“ říká k firemním úspěchům Hlavatý.

Ten v Jutě pracuje čtyřicet let, do firmy nastoupil po vysoké škole. Jako generální ředitel ji vedl od roku 1989 a od roku 2007 ji celou vlastní. Pod jeho vedením se z Juty stala největší textilka Česka, jejíž roční tržby se loni vyšplhaly na 5,8 miliardy korun, letos by měly vyrůst dokonce na 6,2 miliardy.

Přes 80 procent výroby míří za hranice, výrobky Juty se prodávají v 65 zemích světa.  

Královédvorská Juta, jejíž historie sahá až do 19. století, dnes představuje skupinu o 14 továrnách a zhruba dvou tisících zaměstnanců. Společnost v současnosti vlastní 51 ochranných známek a patentů v Česku i v dalších zemích Evropy. 

"Musíte neustále hledat nové výrobní programy, abyste udrželi obrat firmy. Chtěl jsem také proniknout na jiný trh. Trávníky zatím dělají čtyři procenta obratu,“ říká Hlavatý. Poslední novinkou a zároveň nejvíce rostoucí oblast představují umělé povrchy pro sportovní hřiště, zejména fotbalové umělé trávníky, golfové povrchy či tenisové kurty. Pro tyto potřeby si firma zřídila ochrannou známku Jutagrass.