Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podnikatelka založila firmu na zážitky

  10:18aktualizováno  10:18
Na počátku podnikání dnes třiadvacetileté Lindy Vavříkové byl originální nápad na dárek. V době, kdy lidé nejčastěji vyhledávají překvapení pro své blízké a známé mezi regály hypermarketů, napadlo Vavříkovou a její kamarádku nabízet klientům, aby jim věnovali zážitek.
Linda Vavříková

Linda Vavříková | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

"Těch materiálních věcí mají lidé spoustu, ale zážitky jim nikdo nevezme" říká Vavříková. Firmu Allegria začala rozjíždět zhruba před dvěma roky, ale zatím největší zájem projevují lidé v posledním půlroce.

Postup vybírání netradičního daru připomíná napínavý hollywoodský thriller Hra s Michaelem Douglasem v hlavní roli. Firma si nejdříve vyžádá základní údaje o obdarovaném včetně jeho či jejích zálib.

Na jejich základě pak do čtyřiadvaceti hodin sestaví program na tělo. Ve srovnání s téměř gangsterským Douglasovým příběhem však Allegria nabízí přece jen schůdnější formy zábavy.

"Když víte, že dotyčný rád fotí, dáte mu například den ve fotografickém ateliéru. Když má rád adrenalinové sporty, tak den potápění v lomu," líčí Vavříková. V nabídce má také let balonem, kurz vaření, školu smyku nebo barmanské školení.

S kamarádkou Janou Snopkovou, která do společnosti vložila řadu nápadů, ale časem firmu kvůli nedostatku času opustila, našly mezeru na trhu a ve svém oboru je Allegria na českém trhu jednou z mála. "Linda je mladá, energická a neuvěřitelně schopná holka. Na svůj věk je velice vyspělá," říká o své bývalé obchodní partnerce Snopková.

Allegria má dnes kolem šedesáti partnerů, tedy osob či firem, které program klientovi zajistí. Vavříková zaměstnává především studenty a s klienty většinou do styku nepřichází. Internetový obchod jí umožňuje skrýt svůj nízký věk před případnými pochybovači. Jak však sama říká, její zkušenosti s klienty a zaměstnanci jsou spíše kladné.

"Problém s autoritou záleží na povaze člověka a mé schopnosti s ním komunikovat. Myslím, že to zvládám docela dobře," říká. Po dvou letech vlastních zkušeností s podnikáním již plánuje další rozšíření své firmy. Největším úskalím je podle ní shánění nových partnerů, kteří by aktivity zajistili zejména v regionech.

Netají se však tím, že nápady na nové kurzy a akce, které by mohla nabízet na internetových stránkách společnosti, sbírá mezi přáteli a někdy s novými podněty přicházejí i sami klienti.

"Ozývali se známí, kamarád třeba říkal, že umí šermovat a mohl by to někoho naučit," uvádí jako příklad. Linda Vavříková stále pokračuje ve studiu. Nedávno ukončila bakalářské studium žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy a nyní studuje na magistru.

Redaktorka ze mě nebude
"Dodnes občas píši a oblast médií mě zajímá, ale redaktorka ze mě už asi nebude," říká o představě své původní profese. Do školy podle svých slov vždy chodila spíše za kamarády, než aby načerpala vědomosti. Fakt, že má vlastí firmu, občas pociťuje mezi svými vrstevníky jako handicap.

"Mám kamarády, kteří nemají problém zavolat a říct: Jdeme ve dvě na Petřín. To já prostě nemůžu. Nikdy jsem neměla studentský život," připouští. Vavříková má uspěchaný životní styl, ale nevydrží jen tak odpočívat. Říká o sobě, že je hyperaktivní a stále musí něco dělat.

Od svých osmnácti let nežije se svými rodiči. Odmítá, že by někdy vkládali peníze do jejího podnikání. Nové boty nebo útratu v restauraci si vždy platila sama.
"Myslím si, že vše, co dělám, musí mít smysl, musí být přínosem, ať už morálním, finančním nebo osobním," shrnuje Vavříková svůj přístup k životu. Podle ní se dá stihnout hodně věcí najednou a mnohé dokázat. Jenom člověk musí opravdu chtít.

Autoři:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

KLDR čaruje s rozpočtem jak Voldemort. Její lži drásaly i otrlé Sověty

Severokorejský diktátor Kim Čong-un na vojenské přehlídce v Pchjongjangu (15....

Představte si státní rozpočet, který vykazuje stálý růst, notně podporuje rozvoj vědy i technologií, velkou část...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Další z rubriky

Za minci z dob císaře Františka Josefa I. dal zájemce 13,2 milionu korun

Banskoštiavnický zlatník byl na aukci vydražen za 13,2 milionů korun.

V Praze proběhla aukce unikátní sbírky vzácných mincí a medailí ze zlata či stříbra s vyobrazením císaře Františka...

Ceny starších bytů v panelácích narazily na strop. Avšak jen na chvíli

(ilustrační snímek)

Ceny starších bytů narazily na některých místech Česka v závěru loňského roku na strop. Podle dat Českého statistického...

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Najdete na iDNES.cz