Podomní prodejci vysavačů pracují s emocemi

Na test podomních prodejců drahých vysavačů (vyšel pod stejným titulkem 8. listopadu) reagovalo mnoho čtenářů, spotřebitelů, dealerů i samotných firem, které své zboží prodávají přímo v bytech nebo kancelářích svých zákazníků. Uvádíme tedy dobré i špatné zkušenosti s tímto typem obchodu.
Jaké jsou luxy ve skutečnosti?

Bez ohledu na způsob prodeje byly vysavače několikrát v minulosti hodnoceny. Jak dopadly? Všechny tři značky vysavačů prodávané metodou přímého prodeje patří mezi nejznámější. Uveřejnila to ve své studii renomovaná agentura pro výzkum veřejného mínění GfK Praha v roce 1999.

Vorwerk
30 000 Kč

Pro německou spotřebitelskou nadaci Warentest testovala tento přístroj v roce 1996 autorizovaná zkušebna v Essenu. Jako jedinému testovanému vysavači udělila možnost používat označení "Vhodné pro alergiky". Vorwerk dopadl nejlépe i v loňské čtenářské anketě MF DNES. S Vorwerkem je spokojeno 96 % majitelů, jen pět procent s ním muselo do opravny.

Rainbow
70 000 Kč

Belgický spotřebitelský časopis Test-Achats magazine otiskl v roce 1998 test osmadvaceti vysavačů, z nichž velká část se prodávala i v Česku. Zkoušky ukázaly, že koberce vysává Rainbow velmi dobře, hladké podlahy průměrně. Na podlahy se škvírami, například parkety nebo dřevěné podlahy, však nestačí a kolem nábytku i stěn zanechává širokou stopu prachu. Přístroj je velmi hlučný.

Lux
45 000 Kč

Vysavače Lux společně se sesterskou značkou Electrolux skončily v anketě MF DNES na třetím místě za Vorwerky a AEG. Spokojeno s nimi bylo 85 % jejich majitelů a opravu potřeboval během své životnosti jen každý jedenáctý vysavač.

Témata: Test iDNES.cz