Pohřeb hradí pojišťovna. Posmrtnou jistotu si předplatily tisíce lidí

  19:00aktualizováno  19:00
Zatímco počty životních pojistek v Česku klesají, na trhu se objevil nový fenomén - Češi si pojišťují náklady spojené s pohřby. Nové pojistky klientům pohřebních pojišťoven poskytují jistotu, že za sebou blízkým nenechají finanční zátěž spojenou s náklady na pohřeb.

Pojištění pohřbu nakupují zejména penzisté vyššího věku. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zřejmě nejviditelnějším poskytovatelem pojištění nákladů na pohřeb je díky probíhající reklamní kampani společnost 4Life Direct. Firma, kterou ovládá společnost 4Life International Group Limited, registrována na Maltě. Nabízí produkt „Pro mé blízké“, který si podle firmy na českém trhu koupilo od roku 2014 už několik desítek tisíc Čechů.

Složte si rakev za dvě minuty sami. Polská firma dobývá evropský trh

„Uvědomujeme si, že náš produkt nenabízí pro klienty doživotní zajištění jejich rodiny. Ale poskytne jim jistotu, že za sebou nenechávají neuhrazené závazky nebo finanční zátěž spojenou s náklady na pohřeb. A proto jsme začali s nabídkou tohoto druhu pojištění, která podle nás odráží reálnou potřebu současnosti,” vysvětlila iDNES.cz mluvčí 4Life Direct Jana Pitříková.

Pojištění pohřbu nakupují zejména penzisté vyššího věku. Firma pojistku nabízí seniorům do věku 85 let, přičemž neprověřuje jejich zdravotní stav. Pojištění se platí měsíčně.

Red Sands Group, registrovaná na Gibraltaru, pro kterou toto pojištění 4Life Direct zprostředkovává, má po Evropě v současné době přes milion klientů a v roce 2015 vyplatila na pojistném plnění více než 59 milionů liber. Přesný počet českých klientů však kvůli interním předpisům nechce prozradit.

Na českém trhu nabízí pojištění pohřbů také Česká pojišťovna. „Pojištění pohřbu má u nás skutečně dlouhou tradici. První smlouvy byly sjednány v 50. letech minulého století prostřednictvím Společnosti přátel žehu. Největší rozmach pojištění pak nastal v 70. a 80. letech a v současné době evidujeme více než 55 tisíc aktivních smluv,” uvádí mluvčí České pojišťovny Ivana Buriánková.

Životní pojistky na ústupu

Model jakým funguje pojištění pohřbu České pojišťovny je však od modelu 4Life Direct odlišně. „Jedná se o jednorázové pojistné, prostředky uložené v pojišťovně se zhodnocují garantovaným úrokem. Pojistná částka začíná na limitu 20 tisíc korun. Většina pojistek je potom sjednána s pojistnou částkou v rozmezí 25 až 30 tisíc korun,” vysvětluje Ivana Buriánková.

Z dalších pojišťoven, které server iDNES.cz oslovil, nenabízí pojištění pohřbů žádná. Na trhu jde tedy pořád o rozsahem malý produkt. „Pojištění pohřbů je produkt s velice nízkým podílem na celkovém předepsaném pojistném, který okrajově pojišťují jen dva naši členové,” říká mluvčí České asociace pojišťoven Jolana Ackermannová.

Za zmínku ovšem stojí fakt, že zatímco popularita pojištění pohřbů roste, tradiční produkt životních pojistek v počtu smluv v posledních letech klesá. „Dlouhodobý trend již od konce roku 2009 spočívá v postupně se snižující dynamice růstu životního pojištění vedoucí nejprve k nižším růstům, následně stagnaci a nyní poslední dva roky k postupně se prohlubujícímu poklesu předepsaného pojistného. Zároveň dochází k celkovému poklesu počtu platných smluv životního pojištění,” potvrzuje Jolana Ackermannová.



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...

Samoobslužné pokladny ověří u Britů jejich věk. Kvůli alkoholu a cigaretám

Samoobslužná pokladna firmy NCR vybavená systémem na rozpoznávání věku z...

V některých supermarketech ve Velké Británii zákazníci již brzy nebudou muset při nakupování alkoholu a cigaret u...

Trump ulevil od cel holítkům Gillette, už dřív podpořil jejího konkurenta

Holítka značky Gillette, ilustrační snímek

Společnosti Procter & Gamble, mateřské firmě Gillette, se v úterý dostalo pomoci od administrativy amerického...



Najdete na iDNES.cz