Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pohřeb hradí pojišťovna. Posmrtnou jistotu si předplatily tisíce lidí

  19:00aktualizováno  19:00
Zatímco počty životních pojistek v Česku klesají, na trhu se objevil nový fenomén - Češi si pojišťují náklady spojené s pohřby. Nové pojistky klientům pohřebních pojišťoven poskytují jistotu, že za sebou blízkým nenechají finanční zátěž spojenou s náklady na pohřeb.

Pojištění pohřbu nakupují zejména penzisté vyššího věku. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zřejmě nejviditelnějším poskytovatelem pojištění nákladů na pohřeb je díky probíhající reklamní kampani společnost 4Life Direct. Firma, kterou ovládá společnost 4Life International Group Limited, registrována na Maltě. Nabízí produkt „Pro mé blízké“, který si podle firmy na českém trhu koupilo od roku 2014 už několik desítek tisíc Čechů.

Složte si rakev za dvě minuty sami. Polská firma dobývá evropský trh

„Uvědomujeme si, že náš produkt nenabízí pro klienty doživotní zajištění jejich rodiny. Ale poskytne jim jistotu, že za sebou nenechávají neuhrazené závazky nebo finanční zátěž spojenou s náklady na pohřeb. A proto jsme začali s nabídkou tohoto druhu pojištění, která podle nás odráží reálnou potřebu současnosti,” vysvětlila iDNES.cz mluvčí 4Life Direct Jana Pitříková.

Pojištění pohřbu nakupují zejména penzisté vyššího věku. Firma pojistku nabízí seniorům do věku 85 let, přičemž neprověřuje jejich zdravotní stav. Pojištění se platí měsíčně.

Red Sands Group, registrovaná na Gibraltaru, pro kterou toto pojištění 4Life Direct zprostředkovává, má po Evropě v současné době přes milion klientů a v roce 2015 vyplatila na pojistném plnění více než 59 milionů liber. Přesný počet českých klientů však kvůli interním předpisům nechce prozradit.

Na českém trhu nabízí pojištění pohřbů také Česká pojišťovna. „Pojištění pohřbu má u nás skutečně dlouhou tradici. První smlouvy byly sjednány v 50. letech minulého století prostřednictvím Společnosti přátel žehu. Největší rozmach pojištění pak nastal v 70. a 80. letech a v současné době evidujeme více než 55 tisíc aktivních smluv,” uvádí mluvčí České pojišťovny Ivana Buriánková.

Životní pojistky na ústupu

Model jakým funguje pojištění pohřbu České pojišťovny je však od modelu 4Life Direct odlišně. „Jedná se o jednorázové pojistné, prostředky uložené v pojišťovně se zhodnocují garantovaným úrokem. Pojistná částka začíná na limitu 20 tisíc korun. Většina pojistek je potom sjednána s pojistnou částkou v rozmezí 25 až 30 tisíc korun,” vysvětluje Ivana Buriánková.

Z dalších pojišťoven, které server iDNES.cz oslovil, nenabízí pojištění pohřbů žádná. Na trhu jde tedy pořád o rozsahem malý produkt. „Pojištění pohřbů je produkt s velice nízkým podílem na celkovém předepsaném pojistném, který okrajově pojišťují jen dva naši členové,” říká mluvčí České asociace pojišťoven Jolana Ackermannová.

Za zmínku ovšem stojí fakt, že zatímco popularita pojištění pohřbů roste, tradiční produkt životních pojistek v počtu smluv v posledních letech klesá. „Dlouhodobý trend již od konce roku 2009 spočívá v postupně se snižující dynamice růstu životního pojištění vedoucí nejprve k nižším růstům, následně stagnaci a nyní poslední dva roky k postupně se prohlubujícímu poklesu předepsaného pojistného. Zároveň dochází k celkovému poklesu počtu platných smluv životního pojištění,” potvrzuje Jolana Ackermannová.




Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...



Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Bílý prášek není z mléka. Místo sušené smetany si do kávy sypete chemii

Sypaná smetana do kávy

Lidé, kteří si do kávy sypou instantní smetanu, by se měli mít na pozoru. Coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Další z rubriky

ČEZ letos investuje v Temelíně téměř miliardu korun

ilustrační foto

Energetický gigant ČEZ letos investuje do modernizace jaderné elektrárny Temelín 900 milionů korun. Jde o šedesát...

Američané žalují Strnadův zbrojařský holding. Nelíbí se jim transakce firmy

Radiolokátorů sovětské výroby P-37 se armáda chce zbavit, protože jsou silně

Americká společnost SARN žaluje zbrojařskou skupinu Czechoslovak Group (CSG). Žádá mimo jiné náhradu škody, kterou jí...

Jednat s českými řetězci je nejtěžší. Regulace nepomohla, říká šéf Mattoni

Alessandro Pasquale, CEO Karlovarských minerálních vod, rozhovor eko MFD.

Alessandro Pasquale má za sebou rok jednání, který skončil podpisem více než dvaceti smluv. Král českého trhu minerálek...

Najdete na iDNES.cz