Ve srovnání s rokem 2000 ale množství nehod narostlo o plných 82 tisíc.
Podle Bálka byl nejčernějším měsícem z hlediska počtu škod březen, kdy pojišťováci řešili téměř 25 tisíc nehod.
"Historie se opakuje, protože i v roce 2003 se nejvíce havárií přihodilo v březnu, snad proto, že po oba roky se po několika jarních dnech zima znovu přihlásila a řidiče na silnicích překvapila," uvedl Bálek.
Naopak nejméně pojistných událostí evidovala pojišťovna v červenci a v předchozím roce v srpnu. "Prázdniny a dovolené se v počtu hlášení už poněkolikáté projevily spíš pozitivně," sdělil Bálek.
A jak dopadla statistika podle značek? Například v nejkritičtějším březnu se ve výčtech České pojišťovny nejčastěji opakovalo jméno Škoda, po ní následoval koncernový kolega VW a na třetím místě byl Ford.
"Počty nejvíce nabouraných značek aut víceméně kopírují jejich poměr na našich silnicích. Kupodivu i tak bezpečný vůz, za který je vydáváno Volvo, se do seznamu zapsal sto čtrnáctkrát, Moskvič naopak pouze jedenkrát. Klientský servis České pojišťovny obdržel dokonce hned deset hlášení majitelů luxusní značky Jaguar," řekl Bálek.
Zatímco auta soukromých majitelů se ještě před třemi lety podílela na dopravních nehodách jen v necelé třetině případů a dvě třetiny připadaly na auta firemní, v loňském roce figurovaly ve statistikách soukromé vozy u více než poloviny všech škod.