Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojišťovny spolknou čtvrtinu pojistného

  21:52aktualizováno  21:52
Z peněz, které řidiči letos zaplatili za povinné pojištění svých aut, spotřebují samy pojišťovny až čtvrtinu na své náklady spojené s bojem o zákazníky. To je třikrát více než v dobách monopolu České pojišťovny, kdy každý pouze zaplatil složenku na poště. Více peněz je třeba hlavně na odměny makléřů, kteří klienty přesvědčují, a také na reklamu.

"V minulosti jsme na režii spotřebovali kolem osmi procent z vybraného pojistného, nyní je tato částka několikanásobně vyšší," říká mluvčí České pojišťovny Michal Urban. Zástupci dvou velkých ústavů anonymně potvrdili, že tuto částku ústavy mezi sebou odhadují přibližně na 25 procent.

Kdo tedy platil nejobvyklejší sazbu, která u Škody Felicie 1,3 činí pro příští rok 2124 korun, věnoval na reklamu a na provoz pojišťoven dohromady 530 korun. Před dvěma lety by to bylo o 360 korun méně.

Vyšší náklady připouštějí i ostatní pojišťovny.

"Nový systém povinného ručení je mnohem nákladnější, než tomu bylo za dob monopolu České pojišťovny. Pojišťovny musely za získání pojistek vyplatit provize, nechat vytisknout miliony pojistných smluv, vyškolit lidi, upravit počítačové systémy," potvrzuje mluvčí pojišťovny Kooperativa Martin Diviš.

Pojišťovny tvrdí, že na povinném ručení prodělávají, ale o klienty se dál perou, aby jim mohly nabízet jiné, pro ně výnosnější produkty.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nesprávné provedení okna, tvar ostění neumožňuje obtékání teplým vzduchem. Na
Kupujete nemovitost? Pozor na skryté vady, na reklamaci máte 5 let

Každý rok v Česku proběhne převod zhruba půl milionu bytů a rodinných domů. Technický stav nemovitosti se smluvně mezi kupujícím a prodávajícím přitom řeší jen...  celý článek

Šéf Pražské plynárenské Pavel Janeček
Ani elektřina, ani plyn. Budoucností jsou spalovací motory, říká plynárník

Neuplyne týden, aniž by nějaký významný politik neohlásil přechod k elektromobilitě. O konci spalovacích motorů se stále častěji mluví i v automobilkách. Ale...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.