O pokutě píše ve svém pondělním vydání týdeník Euro.
Sankce se podle týdeníku týká transakcí z roku 2009. Společnost si podle ČNB naúčtovala od klienta přemrštěnou odměnu za své služby. Zákazník uhradil za provedené obchody 4,7 milionu korun, tedy 52 procent investovaných prostředků. Poměr mezi veškerými náklady a průměrným čistým majetkem dotyčného klienta dosáhl hodnoty 126,4 procenta.
ČNB rovněž společnost Colosseum potrestala za to, že ve stejné době přijala od klienta pobídku ve výši 4,1 milionu korun, což vychází na 87 procent celkové provize uhrazené zákazníkem a 46 procent vkladu zákazníka.
Firma prý klienta neinformovala jasně, srozumitelně a úplně o výši nebo hodnotě pobídky nebo způsobu jejího výpočtu. Pobídka tak byla v rozporu s povinností jednat v nejlepším zájmu zákazníka, vysvětlila ČNB.