Nový generální ředitel firmy Hamé Martin Štrupl slibuje, že už se to nebude opakovat.
"Říkáme otevřeně, a je to i v novém etickém kodexu, který jsem v lednu vydal, že nepůjdeme pod kvalitu, která je pod jakoukoliv platnou normou anebo uvedená na etiketě," vysvětluje Štrupl, který do vedení firmy nastoupil z pozice ředitele logistiky teprve letos na počátku ledna. Ve funkci vystřídal Martina Jagoše a krátce nato zavedl nový firemní kodex.
Případy ošizeného zboží podle něj tvoří pouze promile z celkové výroby 120 tisíc tun potravin ročně a týkaly se především diskontních výrobků, které jsou nastaveny na nejnižší hranici kvality. Kde se konkrétně stala chyba, však neuvedl.
Kategorii nejlevnějších potravin Hamé nechce opustit, podle ředitele Štrupla se v této třídě prodává nejvíce zboží.
Hamé se proto brzy vrátí s kečupem privátní značky Clever do řetězce Billa. Tento výrobek v minulém roce neprošel kontrolami a řetězec ho stáhl z prodeje. Podle Gabriely Bechynské, která řetězec zastupuje, patřily kečupy Clever k nejprodávanějším.
Nyní se pracuje na nové receptuře. "Znovu uvádět na trh bychom je měli v průběhu několika dalších měsíců," uvedla Bechynská.