Polévky v prášku chutnají lépe než před lety

  11:00aktualizováno  11:00
Polévky v prášku sice nenahradí ty domácí, zase ušetří čas a mohou vylepšit jídelníček na dovolené. Některé ale chutnají jen jako obarvená voda. Nespornou výhodou polévek ze sáčku je snadná a rychlá příprava, kterou hravě zvládne i školák.
Polévka (c) profimedia.cz/corbis

Polévka (c) profimedia.cz/corbis - Polévka - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Ale jak chutnají? Právě na to se zaměřil test MF DNES, v němž osmičlenná porota složená z kulinářských profesionálů ochutnávala a hodnotila dvanáct polévek čtyř nejznámějších značek.

A výsledek? Polévky se hodně zlepšily, chutnají lépe než v minulosti - tak zní závěr testu.

Žádná polévka vyloženě nepropadla, v každé skupině si hodnotitelé našli svého favorita. Nejčastěji udělovali dvojku a trojku, ale občas padaly i čtyřky. Myšleno školním hodnocením.

Nejlepší byla gulášová
Těsným vítězem testu se stala gulášová polévka od Podravky, za chuť získala nejvíc jedniček a i její vzhled se podobal obrázku na obalu. "Byla trochu ostřejší, než bych čekal, ale moc dobrá," zhodnotil její chuť jeden z porotců, šéfkuchař Zdeněk Šula.

Naopak bez chuti připadala porotcům polévka od Knorru. "Vůbec to gulášovku nepřipomíná," poznamenala Jana Podojilová z hotelové školy v Praze.

Zbylé dvě polévky byly spíš průměrem, chuťově nevýrazné, jedna byla moc hustá, druhá zase řídká. "Maso bylo tvrdé, pokud by v polévce nebylo, byla by mnohem lepší," řekla o gulášové Maggi jedna z hodnotících, Anna Kučerová.

Vývary chutnají uměle
Všichni porotci se shodli na tom, že se klasický masový vývar nedá práškem nahradit, sáčkové polévky zkrátka chutnají příliš uměle. Přesto je nadchla francouzská od Maggi.

"Ta by mi chutnala i doma," řekl šéfkuchař hotelu Savoy Josef Štangl. Jen těsně za ní skončila Vitana. Obě byly chutné, se správně měkkou zeleninou, masem i těstovinami.

Grafické výsledky testu
Gulášové polévky a vývary
Instantní drůbeží polévky
Zato francouzská polévka od Podravky degustátorům nechutnala. Připadala jim příliš umělá, nejen svou barvou, ale především chutí. "Mnoho soli, málo zeleniny, navíc tvrdé," to byly poznámky hodnotících. Zajímavé je, že se svým vzhledem na talíři nejvíce blížila vyobrazení na obale.

Instantní se hodí do kanceláře
Příprava "hrnečkových" polévek je ještě rychlejší a jednodušší než těch, které se musí vařit. Obsah sáčku se pouze zalije horkou vodou a je hotovo. Člověk ale musí počítat s tím, že jsou chudší a dochutit se dají leda tak kořením. "Jako přesnídávku v kanceláři ano, ale doma bych si ji nedal," ozval se hlas z poroty.

Z instantních nejvíce chutnala kuřecí od Vitany. Měla dost zeleniny i těstovin, a dokonce na talíři vypadala téměř stejně hezky jako na obrázku na obalu, chyběla jen čerstvá petrželka. Dobrou chuť měla i slepičí od Knorru, škoda jen, že nudle zůstaly tvrdé a nezměkly ani po deseti minutách, kdy polévka docela vystydla. Jako příliš vodovou a bez chuti ohodnotili porotci instantní polévku Fini Mini od Podravky.

Některé suroviny byly nedovařené
Mnohým z testovaných polévek by jistě prospělo, kdyby se kuchař při přípravě více řídil svou zkušeností než doporučením. Při testu jsme se záměrně drželi návodů, a tak se mnohdy stalo, že zelenina nestačila změknout a zbytečně tak zkazila jinak dobrou chuť polévky.

V několika případech se těstoviny a maso uvařily doměkka, ale zelenina zůstala tvrdá. Chyba pak nejspíš není v návodu, ale v nesprávně zvolených surovinách.
Výrobci zřejmě počítají s tím, že si každý doma polévku dochutí sám.

Na všech sáčcích najdete tipy, jak si ji vylepšit tím, že do ní přidáte třeba brambory, houby, osmaženou slaninu nebo čerstvou petrželku. Pokud si takto pokrm doladíte, bude sice chutnější a barevnější, ale zase ztratí půvab rychlé a snadné přípravy, tedy hlavní výhody polévky v prášku.

Autoři: ,


Témata: Test iDNES.cz

Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

TEST DNES: Úplné výsledky testu psacích potřeb pro prvňáčky

Ilustrační snímek

MF DNES otestovala čtrnáct inkoustových per a rollerů. Vybrali jsme takové psací potřeby, které výrobci nebo prodejci...

TEST DNES: Hranolky z fastfoodů jsou slané a bez chuti brambor. Tuku ubylo

Ilustrační snímek

Mezi dietology mají obzvlášť špatnou pověst. A oprávněně. Hranolky nebudou nikdy zdravé, přesto to není taková...

McDonald’s mění receptury. Pod tlakem trendu zdravé výživy jsou i ostatní

McDonald’s

V USA už nabízí největší fast-foodový řetězec McDonald’s většinu burgerů bez konzervantů. Postupně by měly tyto...



Najdete na iDNES.cz