"Jsme z toho velmi nepříjemně překvapeni, zvláště když jsme nebyli téměř vyslechnuti. K výslechu si pozvali jen správce stavby," poznamenal generální ředitel ŘSD David Čermák.
Podle něho stojí obsáhlé, téměř šedesátistránkové usnesení na konstrukci, že stavba byla řádně předána a že na ní vykonával pro ŘSD činnost technický dozor.
"Zvláštní věcí je i to, že nám bylo znemožněno nahlížet do části spisu. Prý by to zhoršilo pozici Eurovie v arbitráži," podotkl Čermák. ŘSD má tak před zářijovým rozhodováním arbitrážního soudu ztíženou pozici.
Eurovia, která je dodavatelem celé stavby, se nechce k výsledku vyšetřování vyjadřovat. "Zatím nemáme usnesení o odložení k dispozici," řekla mluvčí Petra Kučerová.
Mluvčí Útvaru pro odhalování korupce a finanční kriminality Jaroslav Ibehej odložení trestního oznámení potvrdil. Kvůli stížnosti ŘSD však nechce o případu více mluvit.
O stížnosti rozhoduje dozorový státní zástupce Krajského státního zastupitelství v Ostravě.
Trestní oznámení podal ještě na sklonku roku 2011, kdy se začala dálnice D47 na řadě úseků vlnit, tehdejší generální ředitel ŘSD René Poruba. ŘSD viní Eurovii z toho, že použila do náspů špatnou strusku, to však Eurovia odmítá a argumentuje tím, že na stavbě byl přítomen státem placený stavební dozor.
Další trestní oznámení kvůli dálnici se týká ještě některých mostů, konkrétně záměny oceli požadované v projektu za levnější. "Je ve stadiu prověřování," řekl k případu Ibehej. Trestní oznámení kvůli mostům podával už současný ředitel ŘSD.
Stát kromě zvlněných úseků dálnice v Ostravě reklamuje stavebním firmám ještě čtyři úseky z Lipníku nad Bečvou do Ostravy, nejvíc problémů je podle ŘSD v klimkovickém tunelu. Závady jdou hlavně za Metrostavem a Skanskou. ŘSD reklamuje závady na poslední chvíli, příští rok končí záruka.
Na konci roku 2009 byla Ostrava napojena na dálniční síť
25. listopadu 2009 |