Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Politici chtějí Tvrdíka v ČSA, piloti nikoli

  0:01aktualizováno  0:01
Jaroslav Tvrdík se tento týden pravděpodobně stane jedním z nejpodivněji vybraných šéfů velké české firmy. Vládní politici se rozhodli, že pomohou bývalému kolegovi a využijí k tomu svého vlivu v Českých aeroliniích.

Tento týden chtějí skrze dozorčí radu prosadit Tvrdíka do křesla šéfa podniku, kde má vystřídat současného šéfa Miroslava Kůlu.

Několik okolností dokládá, že dosazení Tvrdíka do ČSA je diktováno spíše politickými zájmy než snahou mít v národních aerolinkách nejlepšího možného manažera.

Pro ČSA se ještě donedávna žádný nový manažer nehledal, naopak pro Tvrdíka se na popud vládních kruhů hledalo uplatnění už ve dvou podnicích kontrolovaných státem, a sice v Aeru Vodochody a v České správě letišť.

Proti způsobu výběru Tvrdíka se postavilo vlivné sdružení pilotů ČSA. Ti upozorňují na neobvyklý postup, kdy exministr neprošel klasickým výběrovým řízením, a neměl tedy žádného konkurenta.

Zástupci Fondu národního majetku jako hlavního akcionáře o vypsání soutěže usilovat nebudou, na rozdíl třeba od nedávného hledání šéfa Českého Telecomu.

"Tak významný post by měl být obsazen kandidátem vzešlým ze standardního výběrového řízení," uvádí prezident Českého sdružení dopravních pilotů Radomil Kratochvíl. "Elitní vzdělání z prestižní univerzity, manažerské zkušenosti, znalost anglického jazyka jsou základní předpoklady," doplňuje.

Tvrdík absolvoval po střední ekonomické škole Vysokou vojenskou školu ve Vyškově, obor ekonomika armády.

"Je od osmnácti let v armádě, takže má určité zkušenosti s prací s lidmi," doplnil zdroj blízký ministru vnitra Stanislavu Grossovi, jenž je jedním z politiků, kteří se o hledání místa pro Tvrdíka zajímali.

Proč politikům na Tvrdíkovi tolik záleží, není jasné. Vládnímu počínání se diví i lidé z byznysu. "Vyměnit šéfa prosperující velké továrny jménem České aerolinie za neúspěšného ministra obrany, to je věc, která se vymyká mému chápání," říká šéf největšího podniku v zemi Škody Auto Vratislav Kulhánek.

"Je třeba si uvědomit, že řízení je řemeslo a to mají dělat zkušení řemeslníci. I stát by si měl uvědomit, že úspěšný tým se nemění," dodal Kulhánek.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.