Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pololetní zisk Unileveru mírně klesl

  12:30aktualizováno  12:30
Třetí největší světový výrobce spotřebního zboží zaznamenal v prvním pololetí snížení čistého zisku o sedm procent. Za prvních šest měsíců vydělal po zdanění 1,154 miliardy euro. To je však jen mírný pokles navzdory tomu, že výkon ekonomiky je v mnoha částech světa slabý. Dalším důvodem snížení zisku jsou náklady na restrukturalizaci společnosti.

Potravinářská a drogistická společnost prochází procesem restrukturalizace, který by měl trvat pět let. V současné době se nachází zhruba v jeho polovině. V rámci úspor Unilever dle zpravodajství CNN oznámil, že plánuje propustit  osm tisíc lidí. Jeho rozhodnutí podpořila i snaha přizpůsobit se klesající americké ekonomice.

Britsko-nizozemský gigant přišel s novou strategií, v jejímž rámci se specializuje na tři oblasti: potraviny, kosmetiku a čistící prostředky. Počet distribuovaných značek se tedy sníží z 1600 na pouhých 400. Hlavními produkty budou čaje Lipton, polévky Knorr, margaríny a další.
  
V minulém roce Unilever uskutečnil několik výhodných akvizic. Koupil výrobce nápojů Slim-Fast, producenta zmrzliny Ben & Jerry's a potravinářskou společnost Bestfoods. Stálo ho to celkem 27,21 miliardy euro, což je v přepočtu skoro 920 miliard korun.

Díky převzetí těchto firem Unileveru vzrostl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 52 procent a činil 900 milionů euro. Tržby stouply za pololetí o 17 procent na 26,433 miliardy euro.

Unilever má od roku 1992 svou pobočku i v České republice, kde zaměstnává zhruba tisícovku lidí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.