Pololetní zisk Unileveru mírně klesl

Třetí největší světový výrobce spotřebního zboží zaznamenal v prvním pololetí snížení čistého zisku o sedm procent. Za prvních šest měsíců vydělal po zdanění 1,154 miliardy euro. To je však jen mírný pokles navzdory tomu, že výkon ekonomiky je v mnoha částech světa slabý. Dalším důvodem snížení zisku jsou náklady na restrukturalizaci společnosti.

Potravinářská a drogistická společnost prochází procesem restrukturalizace, který by měl trvat pět let. V současné době se nachází zhruba v jeho polovině. V rámci úspor Unilever dle zpravodajství CNN oznámil, že plánuje propustit  osm tisíc lidí. Jeho rozhodnutí podpořila i snaha přizpůsobit se klesající americké ekonomice.

Britsko-nizozemský gigant přišel s novou strategií, v jejímž rámci se specializuje na tři oblasti: potraviny, kosmetiku a čistící prostředky. Počet distribuovaných značek se tedy sníží z 1600 na pouhých 400. Hlavními produkty budou čaje Lipton, polévky Knorr, margaríny a další.
  
V minulém roce Unilever uskutečnil několik výhodných akvizic. Koupil výrobce nápojů Slim-Fast, producenta zmrzliny Ben & Jerry's a potravinářskou společnost Bestfoods. Stálo ho to celkem 27,21 miliardy euro, což je v přepočtu skoro 920 miliard korun.

Díky převzetí těchto firem Unileveru vzrostl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 52 procent a činil 900 milionů euro. Tržby stouply za pololetí o 17 procent na 26,433 miliardy euro.

Unilever má od roku 1992 svou pobočku i v České republice, kde zaměstnává zhruba tisícovku lidí.

,