telefon, mobil

Telefon, mobil | foto: Profimedia.cz

Polovina lidí flirtuje přes mobil

  • 4
Neutuchající posedlost lidí mobily vyvolává zvědavost u psychologů a láká mnohé firmy. Časté používání telefonů skýtá dobrý způsob, jak šířit reklamu na své výrobky nebo služby. Míru závislosti na mobilech ukazuje jednoduché srovnání.

"Evropské banky udávají, že ztrátu peněženky lidé hlásí na policii v průměru do 26 hodin, zatímco na ohlášení ztráty mobilu jim stačí pouhých 68 minut," říká expert na nové technologie Mark Curtis z britsko-finské poradenské společnosti Fjord, který spolupracuje s výrobci mobilů.

Vztah k těmto přístrojům zkoumala mezinárodní reklamní agentura Mark BBDO. Průzkum provedla v patnácti evropských zemích včetně Česka mezi 3000 majiteli mobilů ve věku 15 až 35 let. K tomu si přizvala také evropské odborníky z oboru.

Agentura zjistila, že většina lidí se od mobilu neodpoutá - 78 procent dotázaných ho má stále zapnutý. "Všechno, co se děje kolem mě, se děje skrz telefon," svěřil se sedmadvacetiletý Peter z Londýna, který se průzkumu zúčastnil.

Polovina lidí navíc odpověděla, že díky mobilu dokáže flirtovat nebo navazovat nové vztahy. "Většina lidí se cítí nejistá a telefon se pro ně stává kotvou v okolním světě. Bez něj se cítí osamělí a neklidní," pokračuje analytik Curtis.

"Můj mobil je jako vejce, z nějž se můžou vylíhnout nečekané příležitosti," nabízí metaforu svého vztahu k mobilu respondent z Milána.

Celá generace prý díky mobilu plánuje vše na poslední chvíli. "Říkáme jim ad hoc generace," říká Alasdair Scott z britské společnosti Filter, která se zabývá poskytováním obsahu do mobilních telefonů.

Agentura Mark BBDO se do průzkumu pustila proto, aby mohla firmám a značkám radit, jakým způsobem cílit na mladé lidi reklamu prostřednictvím mobilů. Protože je to vztah velmi osobní, radí jim pronikat k zákazníkům přes mobily jen s jejich svolením a jen kvůli tomu, co je zajímá.