Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Polovina lidí flirtuje přes mobil

  1:00aktualizováno  1:00
Neutuchající posedlost lidí mobily vyvolává zvědavost u psychologů a láká mnohé firmy. Časté používání telefonů skýtá dobrý způsob, jak šířit reklamu na své výrobky nebo služby. Míru závislosti na mobilech ukazuje jednoduché srovnání.
telefon, mobil

Telefon, mobil | foto: Profimedia.cz

"Evropské banky udávají, že ztrátu peněženky lidé hlásí na policii v průměru do 26 hodin, zatímco na ohlášení ztráty mobilu jim stačí pouhých 68 minut," říká expert na nové technologie Mark Curtis z britsko-finské poradenské společnosti Fjord, který spolupracuje s výrobci mobilů.

Vztah k těmto přístrojům zkoumala mezinárodní reklamní agentura Mark BBDO. Průzkum provedla v patnácti evropských zemích včetně Česka mezi 3000 majiteli mobilů ve věku 15 až 35 let. K tomu si přizvala také evropské odborníky z oboru.

Agentura zjistila, že většina lidí se od mobilu neodpoutá - 78 procent dotázaných ho má stále zapnutý. "Všechno, co se děje kolem mě, se děje skrz telefon," svěřil se sedmadvacetiletý Peter z Londýna, který se průzkumu zúčastnil.

Polovina lidí navíc odpověděla, že díky mobilu dokáže flirtovat nebo navazovat nové vztahy. "Většina lidí se cítí nejistá a telefon se pro ně stává kotvou v okolním světě. Bez něj se cítí osamělí a neklidní," pokračuje analytik Curtis.

"Můj mobil je jako vejce, z nějž se můžou vylíhnout nečekané příležitosti," nabízí metaforu svého vztahu k mobilu respondent z Milána.

Celá generace prý díky mobilu plánuje vše na poslední chvíli. "Říkáme jim ad hoc generace," říká Alasdair Scott z britské společnosti Filter, která se zabývá poskytováním obsahu do mobilních telefonů.

Agentura Mark BBDO se do průzkumu pustila proto, aby mohla firmám a značkám radit, jakým způsobem cílit na mladé lidi reklamu prostřednictvím mobilů. Protože je to vztah velmi osobní, radí jim pronikat k zákazníkům přes mobily jen s jejich svolením a jen kvůli tomu, co je zajímá.

Autoři:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Kaufland na pranýři. Zákazníci si stěžují na chybějící zboží i dlouhé fronty

(Ilustrační snímek)

Kaufland prožívá těžké období. Na jedné straně se snaží otočit vnímání lidí, že je „jen levný“, na druhé straně bojuje...



Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...

Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Další z rubriky

V centru Prahy bude tržiště z kontejnerů. Nabídne design, jídlo i kulturu

Vizualizace projektu Manifesto u Masarykova nádraží.

Unikátní tržiště, složené z dvaceti přepravních kontejnerů, vznikne na dosud nevyužitých pozemcích u Masarykova...

Na STK se čeká dlouhé hodiny, Ťok chce kontroly svěřit i autoservisům

Předseda profesní komory STK Michal Cuc ze Mstišova u Teplic (16. dubna 2018)

Před stanicemi Státní technické kontroly se po celém Česku tvoří kvůli přísnějším pravidlům dlouhé fronty. Některé...

Čechům chutnají biopotraviny čím dál víc, předloni za ně dali 2,5 miliardy

Byznys s biopotravinami v Česku dál roste. Lidé za ně v roce 2016 utratili 2,55 miliardy korun, obrat firem přesáhl...

Najdete na iDNES.cz