Na tento trh také vrhá stín nejistota spojená s rozšiřováním mobilních sítí třetí generace UMTS, uvádí výzkumná společnost IDC. Nástup této generace by mohl vyvolat růst poptávky po mobilech, proto se nyní výrobci zaměřují na dolaďování technických problémů v této oblasti.
Zatímco v prvním čtvrtletí prodejci požadovali 96,69 milionu kusů přístrojů, ve druhém to bylo pouhých 89,76 milionu. Vyplynulo to ze šetření výzkumné agentury Gartner Dataquest.
Celkem se v tomto roce prodá 412 milionů kusů mobilů, což znamená tříprocentní růst oproti loňskému roku. IDC však odhaduje, že roku 2005 si lidé koupí 672 milionů bezdrátových přístrojů a průměrný roční růst poptávky se bude pohybovat kolem jedenácti procent.
Nejpožadovanější značkou je stále finská Nokia, která ale ve druhém čtvrtletí ve srovnání s prvním přišla o část svého tržního podílu. Přesto má se svými téměř pětatřiceti procenty trhu velký náskok před druhou Motorolou.
"Odhadujeme, že Nokia ve druhém pololetí oživí. Uvedou později v tomto roce nové mobilní telefony," myslí si analytik Gartner Dataquest Ben Wood.
Americké společnosti Motorola se ve sledovaném období podařilo zvětšit podíl ze 13,2 procenta na 14,8. Významný úspěch zaznamenal i švédský výrobce mobilů Ericsson a dosáhl růstu až na 8,3 procenta.