Potřeby pro batolata stojí v Česku zhruba o třetinu víc než v Německu

  8:06aktualizováno  8:06
Baby boom posledních let udělal velkou radost nejen tuzemským demografům, ale hlavně firmám zabývající se výrobou drogerie či potravin pro nejmenší děti do tří let. Češi za takové výrobky platí běžně o třetinu více, než Němci. Ukázal to nákup MF DNES v obou zemích.

Věci pro malé děti stojí v Česku v průměru víc než v Německu. Ilustrační snímek | foto: Ota Bartovský, MAFRA

MF DNES porovnala v jediný den ceny stejného zboží ve dvou pobočkách sítě dm-drogerie v Liberci a saské Žitavě. Nakupovala přitom výrobky za běžné ceny. To, co bylo ve slevě, do košíku nevzala, aby výsledek obou nákupu nebyl zkreslen akčními nabídkami.

Výsledek? Drtivá většina dětských věcí je v Německu levnějších. Češi za takové výrobky platí běžně o třetinu více než západní sousedé. V řadě případů však platí i dvojnásobek.

Méně peněz vydají jen za některé pleny či například za vlhčené ubrousky. V případě plen je cena v Česku levnější zhruba o pětinu, ubrousky vyjdou v českých obchodech levněji o necelou desetinu.

Velké rozdíly přitom panují jak u značek, které jsou v Česku vnímané spíše jako dražší a luxusnější, tak i u privátní značky drogistického řetězce.

"Vítězem" tabulky předražení je půl litr bio mrkvové šťávy od firmy HiPP, která stojí v Česku více jak dvakrát tolik, co v Německu.

Fotogalerie

Velmi vysoké rozdíly panují například v cenách umělého mléka. Zatímco v Česku stojí půlkilové balení běžně nejméně kolem 160 korun, v Německu stojí stejně velké balení v přepočtu kolem stokoruny.

Za vyššími cenami v Česku stojí částečně vyšší daň z přidané hodnoty. Zatímco v Německu zákazníci platí z většiny dětských věcí jen 7 procent, v Česku je to buď 15 nebo 21 procent.

Zbytek rozdílu jde na vrub marží. Některé firmy podnikající v tomto oboru si v Česku kalkulují až padesátiprocentní marže.

Jak ušetřit v Česku

I v Česku se dá na nákupech pro batolata ušetřit. Portál AkcniCeny.cz pro vás sleduje slevové akce ve všech supermarketech a řetězcích. Více zde.

Autor:


Nejčtenější

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...



Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Nevidomí mohou přijít o výjimku z EET. Ministerstvo financí viní opozici

Účtenka z knihkupectví v centru Prahy (1. března 2017)

Nevidomým podnikatelům hrozí, že se jich budou od ledna týkat povinnosti vyplývající ze zákona o evidenci tržeb....

Moravská vína čeká výjimečný ročník, letos se mohou vyrovnat francouzským

Víno (ilustrační foto)

Mimořádně dobrý ročník, hlavně pro červená vína, se rýsuje jihomoravským vinařům. Vinobraní končí a podle prvotních...

Otevírací doba obchodů o svátcích 28. října a 17. listopadu

Ilustrační snímek

Zákon o prodejní době v maloobchodě a velkoobchodě nařizuje, že obchody s plochou nad 200 m² musí mít zavřeno...



Najdete na iDNES.cz