Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poruchové telefony Sagem mohou nespokojení majitelé vyměnit

aktualizováno 
Se zvyšující se nabídkou mobilních telefonů roste bohužel i počet nespokojených zákazníků.
Se zvyšující se nabídkou mobilních telefonů roste bohužel i počet nespokojených zákazníků. Mnoho stížností, které obdrželo v závěru loňského roku Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), se týkalo mobilních telefonů Sagem modelových řad 920 a 922, prodávaných v Twist sadách. Neobvyklé bylo, že řada zákazníků uváděla stejný důvod, kvůli němuž jim prodejce zamítl reklamaci telefonu Sagem - oxidace vnitřních částí telefonu po údajném vniknutí neznámé kapaliny. S0S proto uveřejnila počátkem letošního roku výzvu, jejímž cílem bylo zjistit od majitelů sagemů jejich zkušenosti s vyřizováním reklamací. "Z relativně velkého počtu reakcí jsme zjistili, že dvaačtyřicet spotřebitelů bylo nuceno uplatnit celkem devadesát jednu reklamaci telefonu. Mnozí ho reklamovali i čtyřikrát," shrnuje Karel Pavlík z SOS. Šestnáct procent reklamací bylo zamítnuto právě z důvodu oxidace vnitřních částí telefonu. "Mohlo být způsobeno nízkou odolností sagemu vůči obyčejné vlhkosti ve vzduchu, především v koupelně, kuchyni, ale i vlhkostí lidského dechu," vysvětluje možnou příčinu selhání choulostivých telefonů Karel Pavlík. Jeho slova potvrzuje i majitelka sagemu Alžběta Dubnová z Prahy, která telefon neúspěšně reklamovala poté, co se začal samovolně vypínat, i když ležel v klidu na stole. "V servisu mi sdělili, že na systémové desce byla nalezena oxidace, na kterou se prý reklamace nevztahují. Nabídli mi jen výměnu desky za 3500 korun. Prý jsem musela telefon ponořit do vody nebo ho polít. Nic takového se samozřejmě nikdy nestalo," říká Alžběta Dubnová. Na výzvu SOS reagovali nejen majitelé telefonů, ale i firmy Sagem a Radiomobil. Sagem všem, kteří nejsou spokojeni s vyřízením reklamace svého telefonu, nabídl opětné posouzení případu pracovníkem firemního servisu bezplatně nejpozději do druhého dne po předložení přístroje. Radiomobil zákazníkům, kteří přístroj reklamovali již třikrát nebo pokud doba vyřízení reklamace překročila třicet dnů, nabídl výměnu za telefon jiné značky v podobné cenové úrovni. Předtím prodejci mobilních telefonů řešili uznané reklamace opravou nebo výměnou za přístroj stejné značky, který byl sice nový, ale stejně poruchový, takže se celá situace záhy opakovala. Obě nabídky možná vypadají výhodně, ale jen na první pohled. I když firma Sagem připouští některé problémy, i nyní zcela odmítá zjištěný vysoký počet poruch vzniklých oxidací telefonu. "Zamítnutí reklamace z důvodu oxidace bylo podle mého názoru oprávněné. Naše nabídka přezkoumání se týká jen případů, kdy servisní střediska postupovala při reklamaci nesprávně. Těmto zákazníkům přístroj po opětném posouzení bezplatně opravíme nebo vyměníme za jiný," tvrdí servisní manažer firmy Sagem David Mrzena. "Dala jsem telefon znovu přezkoušet a vrátili mi ho s potvrzením dvou techniků, že reklamaci dříve zamítli oprávněně, takže to asi nemá cenu ani zkoušet," říká Alžběta Dubnová, která se snažila využít nabídky Sagemu. U Radiomobilu by také nepochodila, neboť nesplňuje podmínky uvedené v jeho nabídce. Podobně je na tom i řada jiných zákazníků, kterým prodejce zamítl již první reklamaci. "Nabídka Radiomobilu se vztahuje pouze na zákazníky, kterým opakovaně na základě reklamací měnili telefon za nový, a oni tedy podle zákona nemohli uplatnit právo na vrácení peněz v důsledku opakovaného výskytu stejné vady na tomtéž přístroji," vysvětluje Karel Pavlík z SOS. Ani ten, kdo splňuje všechny podmínky, ještě nemá vyhráno. "O takové nabídce nic nevím," sdělila MF DNES Andrea Košťálová ze servisního střediska Paegas redaktorům, když se snažili dva týdny po zveřejnění informací o dodatečné kompenzaci zjistit bližší informace. "Zkusila jsem nejdříve využít nabídky Radiomobilu přímo v prodejně, kde jsem telefon koupila, ale tam o ničem nevěděli a odmítli mi telefon vyměnit," říká Petra Hniličková z Prahy, která telefon Sagem 922 předtím reklamovala již čtyřikrát. "Uspěla jsem nakonec až přímo v prodejně Paegas, kde mi dali na výběr mezi šesti telefony jiných značek."

Sagem lze vyměnit

Bližší informace:

* www.spotrebitele.cz/SOS/ tk-sagem.html
* Sagem: 0603/801020 nebo 0604/255662 (sl. Dvořáková a Brebisová)
* Radiomobil (infolinka Paegas): 0603/603603
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

košík, ilustrační foto
Velké srovnání nákupů: Česko nejdražší, Polsko levné, Německo kvalitní

Redaktoři deníku MF DNES se vydali nakupovat do sousedních zemí, aby porovnali ceny a složení potravin a drogerie. Výsledek testu ukázal, že pokud chcete...  celý článek

Ilustrační snímek
Místo deseti druhů másel dvě, zato rakouská. Jak se liší obchody u sousedů

Velký supermarket v Dolních Rakousích je v pátek dopoledne plný penzistů úplně stejně jako o pár kilometrů dál za českou hranicí. A ani nabídka v regálech se...  celý článek

Ananas z Lidlu. Češi, Slováci a Maďaři kupují jiný než Němci a Rakušané. Je...
PŘEHLED: Další šizené potraviny. Sýrová náhražka, jablko místo pomeranče

Rozdíly v kvalitě potravin jsou i v privátních značkách řetězců. Test, který zpracoval Ústav konzervace potravin Vysoké školy chemicko-technologické, srovnával...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.