Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poškozuje německý zákon české dopravce? Odpovídal zástupce ČESMAD

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 23. února 2018 do 13:40

OTÁZKA: Dobry den, ceske firmy rikaji ze cast platu dostavaji ridici prostrednictvim diet. Diety jsou ale ze zakona nahrada na jidlo, nejsou soucasti mzdy, nejsou zdanovany atd., tudiz tvrzeni ze jde castecne o mzdu je lzive. Diety dostavaji vsichni na sluzebni ceste, ridici, lekari, atd. a diety funguji i v Nemecku, tudiz pokud nekdo nabizi sluzby pod skutecne naklady (treba nizkou mzdou “kompenzovanou” dietami) tak ma problem. Neni problematicke kdyz cesky kamion veze zbozi treba ze Spanelska, problem s nemeckou mzdou nastava v situaci kdy ceske firmy jezdi pondeli-sobota nemeckou vnitrostatni prepravu pro nemeckou firmu. Jak to vidite vy? At se nikdo nezlobi, podnikani na uzemi jineho statu podleha podminkam daneho statu a to nejen mzdou ridicum. Je jen otazkou casu, kdy nekoho napadne ze ceske firmy neplati nemecke odvody, dane prestoze generuji zisk v Nemecku. Petr
OTÁZKA: Ceny aut, PHM i servisu jsou v ČR a Německu srovnatelné, jediný rozdíl jsou platy řidičů. Žádný Němec nejezdí za minimální mzdu, tak jak je možné, že by čeští dopravci byli dražší než němečtí, pokud by řidičům přidali ? Jindra
OTÁZKA: Dobrý den, jakto, že se dopravcům nevyplatí jezdit za např. německé minimální mzdy? Vždyť přece minimální mzda nemůže být konkurenceshopná natolik, aby o tu práci měli Němci zájem. Pochybuji, že oni budou řídit za jejich minimální mzdu. Děkuji za odpověď. Karel Jahn
OTÁZKA: Dobrý den někteří podnikatelé vidí v řešení najmout řidiče na ičo, pak se jich nebude na ně vztahovat ustanovení o minimální mzdě. Nevystavují se takto jednoduchému postihu za švarcsystém ze strany českého finančního úřadu, protože ve chvíli, kdy auto je dopravce (příp. leasingovky), trasu určuje dopravce včetně všeho souvisejícího, tak řidič ičař je jasný švarcsystém ? Řidič
OTÁZKA: Myslíte si, že si dopravci najdou cestičku pomocí zaměstnávání na živnostenský list? Já osobně vedle svého stálého zaměstnání jezdím s autobusem na dohodu o provedení práce. Jan Raspi
OTÁZKA: Dobrý den, přijde Vám fér inzerát, který nabízí mzdu řidiče 45 000 Kč, z čehož se v reálu vyklube 12 000 čistého a zbytek cestovní náhrady, které nejsou platem, ale víceméně všichni vaši členové je jako plat uvádí ? Čtenář
OTÁZKA: Dobrý den, není celá iniciativa EU špatně? Dopravci sami nejlépe vyhodnotí, jaké odměny jsou konkurenceschopné. Tohle mi spíš připomíná Bolševika...o to hůř, že to nakonec postihne jak firmy, tak jejich lidi. díky, Rosťa Rosťa Dospiva
OTÁZKA: Dobrý den, může mít tento zákon dopad i na české výrobce-exportéry. Tak jako se Deutsche Post dohodla s panem Gabrhelem, mohlo by se stát, že se český dopravce odvolá a prokáže u německého soudu, že mu český exportér neplatí za zakázky tolik, aby německou minimální mzdu platil a soud by pokračoval u českého objednavatele přepravy? Jiří Málek
OTÁZKA: řekl jste "mnoho řidičů, jimž vyhovuje nízká mzda a max. možné stravné. Často tím řeší své exekuce. " Je hodně řidičů s exekucemi? Pavel
OTÁZKA: Když jde západním státům tak moc o spravedlnost a rovnost v platech, proč nezavedou jednotnou minimální mzdu pro EU? Odpadla by byrokracie s vedením docházek pro každý stát, žádosti o deklarace, formuláře.... To by jim ale klesly zisky v montovnách a ve všech fabrikách v koloniích na východě, a to se jim nelíbí, že? Sát a sát východní Evropu a vydělávat na nás. Luboš
OTÁZKA: Bude česká firma, i když zaplatí řidiči německou minimální mzdu, stále levnější, než německá? Německý řidič přece nepracuje jen za místní minimálku. Co firmy z Rumunska? Tam si řidiči netroufnou soudit a tak budou jezdit extrémě levně i nadále? Pavel Obdržálek
OTÁZKA: Dobrý den Není mi jasný váš argument, že řidič přece dostává část náhrady mzdy v dietách. To je samozřejmě pravda, ale je třeba ještě dopovědět, že toto je hlavně výhodné pouze pro zaměstnavatele - neplatí odvody. A tyto tkzv. diety jsou podle mého určené na stravu. Samozřejmě, že řidič může celý týden jíst Májku a ušetří, ale za jakou cenu. A s těmi žebráckými základními mzdami jsou opravdu bídně oceněny za dost náročnou a nebezpečnou práci. Většinou jsou to mladí kluci, tak to nějak překousnou, ale každý stárne a co když přijde nemoc a o budoucím zápočtu na důchod se ani nebavím. Vám to připadá v pořádku? Děkuji za odpověď F.Jindra František Jindra
OTÁZKA: Vážený pane tajemníku, můžete tedy prosím říci přesně kolik procent celkem je stravné, kapesné, odvody v ČR a v Německu? Aby si čtenáři udělali obraz. Děkuji. Jan Cepek
OTÁZKA: Proč EU nechce uznat do mzdových nákladů stravné? Každý stát má systém odměňování jiný. Vždyť při součtu české hrubé mzdy a diet se naši řidiči dostávají na částky přes 50000 Kč za normální hodiny , což je podstatně více než je německá minimální mzda. Josef
OTÁZKA: Dobrý den. Bude se tento problém týkat i řidičů autobusů? Děkuji Jan Raspi
OTÁZKA: Dobrý den, takže současná situace znamená, že dopravci musí i nadále pokračovat ve vystavování fiktivních potvrzení o min. mzdách v Německu i Francii? Děkuji anonym
OTÁZKA: Dobrý den, proč mi přijde, že novináři neukáží i druhou-negativní stranu situace? Pokud řidič podá na svého zaměstnavatele žalobu, bude propuštěn... zaměstná ho u nás ještě někdo? Nejspíš ne. Nemůže se stát, že dopravci prostě zkrachují nebo ukončí činnost než se bát sporů a mnoho řidičů bude bez práce a nahradí je živnostníci z PL, HU,RO,...a dojde hromadnému zániku českých dopravců (tak jako zanikly české ocelárny v Poldi atd? Pokud by Brusel chtěl ochránit řidiče, může začít se zákazem výměny palet - (KDO JICH 34 NEZVEDL NEVÍ). anonym
OTÁZKA: dobrý den, řada zde diskutujících apeluje na to, že když mohou tyto peníze platit DE dopravní firmy, měly by být schopny je platit i CZ firmy. Můžete prosím uvést nějaká čísla vypovídající o podílu DE či CZ dopravců na výměne zboží mezi CZ a DE, osobně se domnívám, že DE firmy jezdí výhradně snad jen vnitro, děkuji Dalibor Chlup
OTÁZKA: Na různých místech jsem se dočetl, že řidiči mají vícesložkovou mzdu a jednou z těchto složek jsou i cestovní náhrady (diety). Dotaz zní - od kdy jsou cestovní náhrady složkou mzdy a jestli se tedy firmy tímto způsobem nesnaží vyhnout placení daní? Jiří Berger
OTÁZKA: Řidiči dostávají peníze mimo klasickou výplatu.Tedy nízký plat a zbytek peněz na černo.Jaký je váš názor na tuto záležitost? Karel
OTÁZKA: jak vidíte jízdy kamionu na západ do budoucna, jezdím momentálně vnitro a v létě jsem měl nastoupit na mkd, o kolik procent se podle vás zmenší kamionova doprava na západ? Už teď je někde omezení v týdenních pauzách v kabinách (u mě v kabině se cítím lépe než v nějakém levném hostelu nebo ubytovně, mám to tam už docela slušně vybavené) to je ta slavná otevřená Evropa, s volným trhem... řidič vkd
OTÁZKA: Jakým právem mohou německé soudy rozhodovat o zaměstnancích českých zaměstnavatelů? Josef
OTÁZKA: Dobrý den. Dopravci se vyjadřují, že je současný stav je přivede ke krachu. Kde je problém ... němci platí německého šoféra německou mzdou a stále mají business. Daně v a odvody německu jsou také vyšší, hodnota vozidel i nafty je zhruba stejná a my pláčeme.. Není to spíše vyčůranost českých dopravců že přijdou o dojnou? Nedávno jsem objednával transport z DE do česka a jeli dva dopravci rakušan a čech Oba dostali zaplaceno stejně ale český dopravce mi kvůli spoždění plakal do telefonu, že musel kvůli ceně poslat šoféra "úspornou" trasou. Následně jsem cenu ověřoval u dalších dopravců a cena byla v pořádku. David Sacha
OTÁZKA: Padají už první pokuty (nebo další pokuty) pro české řidiče i za přespání v kamionu? A jaký je to problém? Marek
OTÁZKA: Kolik si řidiči průměrně vydělají? 1. u vnitrostátní dopravy (základ + diety) 2. u mezinárodní přepravy (základ + diety) - rozepsat zvlášť prosím. Často tady zaznívá námitka, ať tedy české firmy pořádně zaplatí své lidi a pořád nebrečí. Kolik jste vy přidali řidičům za poslední rok? Markéta Sylvová
OTÁZKA: Dobrý den, mám dotaz ohledně medializovaného případu, kde soud uložit německé poště dorovnání mzdy řidiči na úroveň min. mzdy v Německu. Nikde není uvedeno, zda řidič prováděl mezinárodní přepravu, či přepravy kabotážní po Německu. Mohlo mít i toto vliv na rozsudek? díky VR anonym
OTÁZKA: Není to zase jen plácání do vody z vaší strany? Vždyť se píše, že soudy budou chtít důkazy, a ty řidiči nemají jako v prvním případě vyhraného sporu pana Gabrhela. Martin Kadlec
OTÁZKA: Dobrý den, někde jsem se dočetl, že v minulém roce se ministři EU dohodly v Lucembursku, že nebudou uplatňovat nařízení o minimálních mzdách v mezinárodní dopravě, dokud nebude v platnosti dopravní balíček EU. Co je na tom pravdy? Je tedy stále nutné tyto nařízení dodržovat? anonym
OTÁZKA: Dobrý den. Včera jednalo předsednictvo ČESMAD o problémech soudních sporů. Na čem jste se dohodli? Kolik aktuálně sporů hrozí a jaké jsou nejvyšší žalované částky? Pavel
OTÁZKA: Dobry den, stale se nevim docist zda platit ridici jenom praci pri nakl. a vykl. v Nemecku nebo i spanek prip.odpocinek. Dekuji Iveta
OTÁZKA: Dobrý den přeji, chci se zeptat na váš názor na tento problém. Je dobře, že o doplacení takovýchto částek řidiči žádají? Když to vezmu, jen díky tomuto německému zákonu můžou řidiči prakticky „zrujnovat“ svého zaměstnavatel. Než Německo tento zákon uplatnilo tak měli čeští řidiči nárok na stejné peníze, jako mají teď, ale teď by chtěli víc. Působí to na mě, jako by někteří byli nenasytní, přitom jsem četl výstižné vyjádření pana Felixe na facebookovém profilu ČESMADu, že marže z podnikání se pohybuje kolem 1-2%, což je fakt, ale řidiči to bohužel nevidí a ne jen oni. Člověk co má dopravu není automaticky milionářem. Říkám si, proč vlastně ještě tedy v České republice pracují, když je to v Německu o tolik lepší, tak ať si tam jdou. Pak si spočítají náklady na dojezd atd. a jsou na tom podobně. Samozřejmě neschvaluji styl třeba tří víkendů venku a pak víkend doma, ale jsou zde i firmy, u kterých se dá vyjezdit hezký peníz a řidič může být každý víkend doma. Co vy na to? František
OTÁZKA: Vážený pane tajemníku, když německá spediční firma, s německými náklady, s německými mzdami (a jistě to není minimální německá mzda) dokáže na německém trhu konkurovat, vytvářet zisk, proč česká spediční firma není schopná platit minimální německou mzdu jen po dobu výkonu českého řidiče v Německu a ihned všichni mluví o krachu a nemožnosti konkurovat? Děkuji a přeji hezký den. Jan Cepek

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.