Jde například o jižní část pražského okruhu nebo vnitřní okruh v Brně. ČTK to řekl vysoký úředník z ministerstva dopravy, který si nepřál být jmenován.
Ministerstvo kvůli avizovaným změnám připravuje krizový scénář. Například s dokončením spojky brněnské dálnice D1 a plzeňské D5 u Prahy se počítá na léto příštího roku, nový termín si zdroj netroufl odhadnout. Ohroženo by také bylo dokončení dálnice D1 na polské hranice, které již bylo kvůli nedostatku peněz odloženo na rok 2012.
Změny by se týkaly i investic do železničních staveb, například modernizace uzlů v Přerově, Chebu nebo Ústí nad Orlicí. Negativně by se prý přesuny podepsaly také na přípravě rychlostních silnic R52, R35, R55 nebo R6.
Slamečka: Z peněz na příští rok čerpáme už letos
Sociálnědemokratičtí poslanci chtějí ve státním rozpočtu na příští rok kromě jiného navýšit objem peněz na platy zaměstnanců veřejného sektoru, dorovnat přímé platby zemědělcům a zajistit dostatek peněz na sociální služby. Peníze na to chtějí vzít právě z fondu dopravy nebo z rozpočtu ministerstva obrany. - čtěte Dohady o rozpočtu ve Sněmovně skončily
Přesuny peněz do jiných kapitol rozpočtu se ale nelíbí ministrovi financí Janotovi. Na úterním jednání Sněmovny řekl, že na požadavky stran nepřistoupí. Jedinou výjimkou je podle něj zvýšení dotací krajů na sociální služby, které podporuje.
Rozpočet fondu dopravy je navržen ve výši 96 miliard korun, včetně 36 miliard z fondů Evropské unie. Stát pošle do fondu 36 miliard korun, uvedl dříve ministr dopravy Gustáv Slamečka.
Při odečtení povinného spolufinancování evropských peněz a údržby zbude z příspěvku státu na investice necelých 1,5 miliardy korun. Necelých 12 miliard korun dostane fond dopravy z prodeje dluhopisů a stejná částka bude z úvěru od Evropské investiční banky.
Podle Slamečky se už dnes hradí některé stavby z rozpočtu na příští rok. Vládou navržený rozpočet schválily nedávno rozpočtový a hospodářský výbor sněmovny.