Peníze použijí České dráhy na úhradu nákladů spojených s pořízením 26 vysokorychlostních vozů 1. a 2. třídy, 20 vysokorychlostních lokomotiv a tří elektrických příměstských jednotek.
Čerpání úvěru by mělo začít ihned po nabytí účinnosti zákona o státní záruce. České dráhy předpokládají, že úvěr budou splácet z tržeb, které získávají z mezinárodní přepravy.
O schopnosti splácet úvěr ale zapochyboval ekonomický expert ODS Martin Kocourek. Proti zákonu se však ODS nakonec nepostavila, a to i proto, že vynaložené peníze pomohou podle občanských demokratů zachránit před krachem některé dodavatele Českých drah.
Dodavatelem vozů 1. a 2. třídy bude firma Siemens Vídeň, přičemž přes polovinu prací a dodávek se uskuteční v České republice, především firmou Siemens, Kolejová vozidla Zličín.
Dodavateli lokomotiv bude firma Škoda dopravní technika a příměstských jednotek firma ČKD Vagonka Ostrava.
Předlohu musí ještě projednat Senát a podepsat prezident republiky.