Ministerstvo přitom původně počítalo s tím, že poslední úsek "dé jedničky" začne stavět nejdříve v roce 2017. Toman přitom zároveň senátorům řekl, že stát příští rok zahájí přípravy také druhé klíčové dopravní stavby Přerova - vnitřního obchvatu, takzvaného průpichu městem.
Horní komora si Tomana pozvala, protože řešila petici více než patnácti tisíc lidí, kteří v Přerově připojili svůj podpis za dostavbu chybějícího úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi, Přerovem a Lipníkem nad Bečvou.
Senátoři dokument zdejšího magistrátu podpořili a v nejbližších dnech oficiálně požádají ministerstvo dopravy, aby prosadilo do rozpočtu dostatek financí nejen na vybudování průtahu městem, ale i dokončení autostrády.
Na vnitřní obchvat Přerova nyní nejsou peníze
"Stav rozpočtu je napjatý a z regionů přicházejí požadavky v rozsahu, který nemůžeme naplnit. Přesto můžeme slíbit, že dálniční úsek z Přerova do Lipníku bude stát v roce 2014. Už příští rok začneme s výkupem pozemků na další trase Přerov - Říkovice. Rádi bychom tento desetikilometrový úsek dokončili v roce 2016. Přijít by měl na 7,6 miliardy korun," uvedl před senátory Toman.
Současně upozornil, že příprava stavby vnitřního obchvatu města sice příští rok začne, ale ve státním rozpočtu na ni nyní nejsou peníze.
Přerovský primátor a zároveň senátor Jiří Lajtoch oponoval, že se katastrofální dopravní situace ve městě razantně nezlepší, pokud stát nepostaví jak dálnici, tak průpich městem. Přestože měl z informací o dostavbě dálnice radost, byl k novinkám zároveň skeptický. "Uvěřím tomu, až to bude stát," řekl Lajtoch.